رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی قم

کارگروه تبیین نقش حوزه سلامت قم در دوران دفاع مقدس تشکیل می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی قم گفت: کارگروه محتوایی تبیین نقش حوزه سلامت قم و زیرمجموعه های وابسته در دوران هشت سال دفاع مقدس تشکیل می شود.
کد خبر: ۵۸۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹ - 15November 2015

کارگروه تبیین نقش حوزه سلامت قم در دوران دفاع مقدس تشکیل می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه در دیدار سرهنگ پاسدار احمد حسینی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان که در محل دانشگاه علوم پزشکی قم صورت گرفت، با اشاره سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع روسای دانشگاه های کشور، ابراز داشت: معظم له فرازهایی از تاریخچه میراث و فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی رابیان فرموده و تصریح کردند ایرانیان قبل از اسلام و بعد از اسلام خود را به گونه ای حفظ کردند که سرآمد بودند.

وی ادامه داد: ما برآن باوریم که ترویج و نشر روحیه ایثار و مقاومت، بخش عظیمی از فرهنگ ماست؛ حفظ آن مسئولیتی همگانی است و فرهنگ دفاع مقدس به عنوان میراث ملی مختص این سرزمین باید حفظ شود.

عضو شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان قم با اشاره به دو خطر فراموشی و تحریف حماسه دوران دفاع مقدس تاکید کرد: دانشگاه محور همه تحولات است و می تواند نقش بسزایی در جلوگیری از تحریف رویدادها و فرهنگ ارزشی دفاع مقدس و همچنین تلاش در جهت تدوین محور ایثار و شهادت ایفا کند.

وی با ابراز خرسندی و استقبال از استواری و نظام مندی حفظ و ترویج دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت در قالب هیئت امنا و شورای هماهنگی حفظ آثار استان و موزه انقلاب و دفاع مقدس، خاطرنشان ساخت: تاکنون در زمینه جلوگیری از فراموشی حماسه های آن دوران طلایی، در مجموعه علوم پزشکی پیگیری ها و اقداماتی صورت گرفته اما کافی نیست و امیدواریم استان قم با بهره گیری از روال و سازوکار موجود، در این زمینه نیز سرآمد باشد.

ایرانی خواه همچنین بر اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی در تدوین مدخل های دانشنامه دفاع مقدس و تبیین نقش و خدمات جامع حوزه سلامت استان قم در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و هچنین موزه آرایی با تشکیل کارگروه محتوایی متشکل از پیشکسوتان دفاع مقدس تاکید کرد.

در این جلسه تفاهمنامه فیمابین وزیر بهداشت و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و نیز آیین نامه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان از سوی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم به رئیس دانشگاه علوم پزشکی تقدیم شد.

تاکید بر نقش آفرینی متقابل حوزه سلامت و دفاع مقدس

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم نیز در این دیدار با اشاره به اینکه استان قم نخستین گروه پزشکی و امدادی را در روزهای نخست جنگ به جبهه اعزام کرد، خاطرنشان ساخت: سال های حماسه و ایثار در جبهه و در بمباران هوایی مناطق شهری، بهترین عرصه را برای نقش آفرینی متقابل حوزه سلامت و دفاع مقدس و کسب تجربه موفق و پیشرفت علمی در آن شرایط سخت رقم زد.

وی به ساختار هیئت امنایی بنیاد حفظ آثار متشکل از برخی مسئولان لشکری و کشوری از جمله وزیر بهداشت اشاره کرد و گفت: سیاست گذاری های حوزه نشر و ترویج ارزش های دفاع مقدس متاثر از تصمیمات هیئت امناست که در شورای هماهنگی حفظ آثار استان ها اجرایی می شود.

حسینی همچنین به روند فعالیت اجرایی ساختمان مرکز فرهنگی(موزه) انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این مرکز در حال حاضر 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا خرداد 96 به بهره برداری می رسد.

تاکید بر تدوین نقش دانشگاه علوم پزشکی و سازمان ها و مجموعه های وابسته در دوران دفاع مقدس با تشکیل کارگروه مربوطه بخش دیگری از محورهای سخنان مدیر کل حفظ آثار قم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار