یادداشت؛

سازمان سینمایی دفاع مقدس توزیع و پخش را سرلوحه کار خود قرار دهد

سازمان سینمایی دفاع مقدس بسترهای کسب منفعت مادی و معنوی را برای تولید کنندگان فیلم های دفاع مقدس فراهم کند.
کد خبر: ۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹ - 08November 2013

سازمان سینمایی دفاع مقدس توزیع و پخش را سرلوحه کار خود قرار دهد

خبرگزاری دفاع مقدس-اکبر صفرزاده: پس از افتتاح سازمان سینمایی دفاع مقدس توسط سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، بسیاری از صاحب نظران سینمایی اعم از نویسنده و کارگردان و تهیه کننده درباره چگونگی خط مشی این سازمان اظهار نظر کرده و هر کدام از آنها با دید و بینشی که درباره سینما داشتند راه حل های خود را در این باره ارائه وتلاش کردند تا در شکل گیری و راه اندازی این سازمان سینمایی سهم خود را ایفا کنند.

بررسی و مطالعه دقیق همه گفتگوهایی که توسط صاحب نظران انجام شده ما را به این نتیجه می رساند که بسیاری از اهالی سینما برخلاف آن چیزی که معمولا درباره اشان گفته می شود بسیارمراقب بیت المال هستند و بر حفظ و نگهداری آن تاکید فراوان دارند.

ارائه نقد و نظر و پیشنهاد توسط اهالی سینما و برای سازمان سینمایی دفاع مقدس نشانگر این است که سینماگران ما به دفاع مقدس علاقمند هستند و آن را از خودشان می دانند و انتقادشان نه برای تخریب این سینما که برای بهبود و بر صدر نشاندن آن است.

بخش توزیع و پخش فیلم های سینمایی با همه اهمیتی که دارد در طول سی سال گذشته کم تر مورد توجه قرار گرفته است. کارشناسانی که درباره سازمان سینمایی دفاع مقدس صحبت کرده اند نیز به روال فرهنگ جا افتاده در سینمای سی سال گذشته به مساله توزیع و پخش آثار سینمایی علاقه چندانی نشان ندادند و دراین باره صحبت نکردند.

در طول سال فیلم هایی با موضوع دفاع مقدس توسط بخش خصوصی یا دولتی یا نیمه دولتی تولید می شوند، اما متاسفانه این فیلم ها به دلیل عدم حمایت لازم اکران نمی شوند و یا اگر هم اکران شوند به خوبی دیده نمی شوند.

نظرات کارشناسان سینما ما را به این نتیجه می رساند که وارد شدن سازمان سینمایی دفاع مقدس به عرصه تولید نه تنها باری از دوش سینمای دفاع مقدس برنمی دارد بلکه باعث می شود چند فیلم اکران نشده و دیده نشده دیگربه این سینما افزوده و مقدار زیادی از پول بیت المال در قالب فیلم راهی انبار شود.

سازمان سینمایی دفاع مقدس می تواند از تولید فیلم صرف نظر کرده و توزیع و پخش فیلم های دفاع مقدس را دراولویت قراردهد. این سازمان می تواند ترتیبی اتخاذ فرماید تا هفت الی هشت فیلمی که در طول سال با موضوع دفاع مقدس و مسائل دینی تولید می شود به بهترین شکل اکران شود و در معرض دید عموم قرارگیرد.

لازم است شهرداری تهران پنجاه الی شصت مکان تابلوی تبلیغاتی خود را در اختیار این سازمان بگذارد تا این سازمان بتواند بیلبوردهای  تبلیغاتی فیلم های دفاع مقدس را در این مکانها نصب کند.

برای دیده شدن بهتر فیلم های دفاع مقدس لازم است که این سازمان صد الی صد و پنجاه مکان تابلو را درشهرستانها و استانها در اختیار داشته باشد و با نیروهایی که در اختیار دارد بیلبورد فیلم ها را هم زمان با تهران در شهرستانها نصب کند.

کسانی که فیلم های دفاع مقدس و ارزشی کار می کنند همیشه و در همه حال با این مشکل بزرگ مواجه هستند که فیلم های آنها از طرف شرکت های ویدئو رسانه جدی گرفته نمی شود و قیمت خوبی از طرف آنها پیشنهاد نمی شود.

ورود سازمان سینمایی دفاع مقدس به این عرصه باعث دلگرم شدن تولید کنندگان فیلم های ارزشی شده و به آنها این اطمینان را می دهد که سازمانی قوی و قدرتمند در این عرصه وجود دارد که فیلم آنها را با قیمتی منصفانه خریداری می کند و به بهترین شکل آن را در سراسر کشور توزیع می کند.

انجام دادن کارهای فوق برای بخش خصوصی تقریبا غیر ممکن است اما برای سازمان سینمایی دفاع مقدس که ارتباطات سازمانی قدرتمندی را در قالب بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس به عنوان پشتوانه خود دارد بسیارآسان است واین سازمان می تواند از امکاناتی که در سراسر کشور دارد بهترین و بیشترین استفاده را بکند.

نظر شما
پربیننده ها