نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

پایان دادن به اقتصاد دلاریزه شعار سال را محقق می‌کند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند باید بند ناف اقتصاد ایران را از دلار قطع کنیم تا بسیاری از مشکلات کشورمان به ویژه تورم و تولید رفع شود.
کد خبر: ۵۸۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۵ - 06April 2023

پایان دادن به اقتصاد دلاریزه شعار سال را محقق می‌کند«علی‌اکبر علیزاده برمی» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس با اشاره به راهکارهای تحقق شعار سال 1402 (مهار تورم و رشد تولید) اظهار داشت: شعار سال به دو بخش کاهش تورم و افزایش تولید تقسیم می‌شود که در بخش اول همه اتفاق نظر دارند که تراز بازرگانی ما تناسب ندارد و به عبارت ساده‌تر دخل و خرج ما با هم سازگاری ندارد.

علیزاده برمی تصریح کرد: اصلی‌ترین راهکار هم برای رفع این معضل افزایش تولید است، اگر سهم تولید ناخالص ملی در کل کشور افزایش پیدا کند و تناسب بین عرضه و تقاضا ایجاد شود مشکل تراز بازرگانی ما رفع خواهد شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز تلاش مجلس و دولت بر این است که با هزینه کم‌تر تولید و بهره‌وری افزایش پیدا کند که دانش‌بنیان‌ها می‌توانند برای تحقق این مهم نقش اساسی داشته باشند، با ورود دانش بنیان‌ها هزینه تولید افزایش پیدا نمی‌کندف اما بهره افزایش می‌یابد و توان رقابتی محصولاتی ایرانی در بازارهای جهانی بالا می‌رود.

وی افزود: نکته مهم دیگر «دلاریزه» بودن اقتصادی ایران است که تکلیفش باید برای همیشه روشن شود، پول کشور ما ریال است نه دلار، ما در کشورمان خودرو را با قیمت دلار تولید و به فروش می‌رسانیم، اما حقوق کارگران و کارمندان را به ریال پرداخت می‌کنیم که این مسئله قدرت خرید مردم را به شدت کاهش می‌دهد.

علیزاده برمی بیان داشت: ما فولاد را با ریال می‌سازیم و با دلار در بازارهای جهان به فروش می‌رسانیم، اما مزد کارگران فولاد را به ریال پرداخت می‌کنیم، همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند باید بند ناف اقتصاد ایران را از دلار قطع کنیم تا بسیاری از مشکلات کشورمان به ویژه تورم و تولید رفع شود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها