استاندار اصفهان:

ذیحسابان و مدیران مالی سربازان حافظ اموال و دارایی دولت هستند

«مرتضوی» گفت: این توصیف درستی است که ذیحسابان و مدیران مالی سربازان حافظ اموال و دارایی دولت هستند، یک ذیحساب خوب باید از ویژگی‌های شخصیتی متعددی از جمله «امانتداری» برخوردار باشد.
کد خبر: ۵۸۱۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵ - 05April 2023

ذیحسابان و مدیران مالی سربازان حافظ اموال و دارایی دولت هستندبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، امروز (چهارشنبه) «سیدرضا مرتضوی» استاندار اصفهان در جلسه هم‌اندیشی ذیحسابان و مدیران مالی دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان، اظهار داشت: یک ذیحساب خوب در کنار توانمندی‌های حرفه‌ای بایستی شناخت خوبی از تطبیق قوانین و مقرارت با مسائل و حوزه‌های مأموریتی خود داشته باشد.

وی افزود: این توصیف درستی است که ذیحسابان و مدیران مالی سربازان حافظ اموال و دارایی دولت هستند، یک ذیحساب خوب باید از ویژگی‌های شخصیتی متعددی از جمله «امانتداری» برخوردار باشد.

مرتضوی تصریح کرد: ذیحساب خوب در واقع یک انسان خوب و امین است که با هوش خود سعی می کند مجموعه حوزه مأموریتی خود را رصد کند و در عین حال پایبند به قانون، متفکر و تحلیل‌گر مسائل است.

استاندار اصفهان نگاه فساد ستیز، نظم، انضباط، صبر و حوصله را از شاخص‌های اساسی ذیحسابان دانست و عنوان کرد: امروز مسئله فساد ستیزی به‌عنوان یک مسئله جهانی مطرح است و انجمن‌های مختلفی در دنیا به همین منظور شکل گرفته، کشور ما نیز باید در این حوزه به صورت جدی و با برنامه ریزی فعالیت کند‌.

وی تاکید کرد: هر کشوری که بتواند در حوزه مبارزه با فساد و فراهم کردن بستر مطمئن و پایدار برای انجام قوانین عمل کند جایگاه خود را افزایش می‌دهد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: این نگاه در جامعه ما که کشوری اسلامی است باید بیش از سایر کشورها خودنمایی کند، چرا که ما علاوه بر ناظرهای برونی، ناظرهای درونی را برای انسان متصور هستیم و معتقدیم ناظر درونی بایستی پررنگ تر از عوامل بیرونی باشد.

استاندار اصفهان بیان داشت: وقتی شفافیت‌ها اتفاق نیفتد امر سرمایه‌گذاری با مشکل مواجه می‌شود. وقتی مبارزه صحیح صورت نگیرد، نارضایتی در سیستم‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: از این رو ذیحسابان به‌عنوان عاملین اصلی راهبری و هدایت اجرای قوانین شناخته می‌شوند که وظیفه‌ای سنگین و بسیار با اهمیت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار