فرماندار ویژه ملایر:

تحقق شعار سال تکلیف همگانی است

«اسماعیلی» گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال جدید تکلیف مهم و اساسی همه مدیران دستگاه‌های اجرایی است.
کد خبر: ۵۸۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹ - 05April 2023

تحقق شعار سال تکلیف همگانی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «سلمان اسماعیلی» فرماندار ویژه ملایر امروز (چهارشنبه) در دومین نشست شورای اداری شهرستان ملایر، اظهار داشت: بیانات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال جدید تکلیف مهم و اساسی همه مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: اجرای طرح تحول اقتصادی ملایر مهمترین گام در برش شهرستانی برای لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحول‌خواهی و تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» است.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه مهمترین کار مدیران در رشد تولید و طرح تحول اقتصادی این است که مردم را وارد میدان اقتصاد کنند و مردم باید محور اصلی باشند، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای تحقق شعار سال و رشد تولید، از تنگ‌نظری‌ها دست بردارند، مانع‌تراشی نکنند، نگاه ملی داشته باشند و برای جلب اعتماد هر چه بیشتر مردم تلاش کنند.

وی تصریح کرد: برخی مدیران در سال گذشته خوش درخشیدند، اما برخی مدیران هیچ تحرک، ابتکار و نوآوری در حوزه کاری خود نداشتند و در همین راستا، تغییر مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان آغاز شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه برای اینکه مردم را پای کار بیاوریم، طرح تحول اقتصادی ملایر (تام) را تعریف و فراخوان لازم داده شد، افزود: بنا داریم در طرح تحول اقتصادی، با شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان و برقراری ارتباط موثر بین فعالان اقتصادی و نیز حمایت همه‌جانبه از اقتصاد مردمی و بخش خصوصی، مسیری جدید پیش روی ملایر قرار دهیم.

وی ادامه داد: طبق این طرح، امکان مشارکت مردم از طریق یکی از سه روش مشارکت مالکان اراضی یا مستحدثات، مشارکت صاحبان ایده و طرح‌های دانش‌بنیان، تولیدی و تحول‌آفرین و مشارکت صاحبان سرمایه‌های خرد یا کلان فراهم است.

فرماندار ملایر با تاکید بر اینکه باید محیط امنی را برای مردم فراهم و طرح تحول اقتصادی در ملایر رقم بخورد، خاطرنشان کرد: همانطور که مردم در تمامی عرصه‌ها نقش خود را به خوبی ایفا کردند و پای کار آمدند، مدیران نیز باید متعصبانه برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و شعار سال پای کار بیایند.

وی یادآور شد: مدیران باید با مردم صادق باشند و وعده‌هایی که می‌دهند، صادقانه به آن عمل کنند و در پیگیری امور، نگاه تحولی داشته باشند. افزایش انضباط مالی در دستگاه‌های اجرایی شهرستان الزامی است.

اسماعیلی ابراز داشت: در کنار مسایل اقتصادی و معیشتی، نباید به مسایل فرهنگی بی‌توجه باشیم، حجاب امروز از جمله موضوعات اصلی کشور است و دولت عقب‌نشینی در این زمینه ندارد.

وی عنوان کرد: در حوزه دانش‌بنیان‌ها، ۱۰ واحد فناور در شهرستان ملایر طی سال ۱۴۰۰ به ۲۰ واحد فناور در سال ۱۴۰۱ رسید و سه شرکت دانش‌بنیان به سه شرکت دانش‌بنیان افزایش یافت. سال گذشته ۱۱۴ شغل در حوزه دانش‌بنیان ‌در این شهرستان ایجاد و ۲۱۰ هزار دلار صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شد.

فرماندار ملایر بیان داشت: در حوزه پروژه‌های عمرانی ۶ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا داریم و تخصیص‌ها به خوبی انجام شده و ملایر به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است. نهضت ملی مسکن یکی از بزرگترین پروژه‌های در دست اقدام این شهرستان است که پیشرفت خوبی دارد.

وی گفت: در حوزه اقتصادی هزاران میلیارد تومان طرح در دست اجرا داریم و بسیاری از واحدهای راکد به ویژه کیان‌وینسا و تبدیل آن به مرکز پرتودهی غرب کشور، به چرخه تولید بازگشتند. سال گذشته یکی از پرچالش‌ترین سال‌های ۲ دهه اخیر در کشور بود. دولت سیزدهم با وجود تمامی مشکلات، پای منافع مردم ایستاد و مردمی‌سازی یارانه‌ها را با قدرت اجرایی کرد.

اسماعیلی ادامه داد: زمانی‌که کشور درگیر مشکلات این‌چنینی بود که دشمنان یک جنگ ترکیبی به راه انداختند و یکصد روز کشور را وارد بزرگترین چالش امنیتی کردند. از دل این بحران و چالش‌های بزرگ، این مردم ایران بودند که همچون ققنوس سر برآوردند و در ۲۲ بهمن نشان دادند که پای انقلاب ایستاده‌اند.

وی در پایان متذکر شد: دولت مردمی و انقلابی سیزدهم برنامه‌های خود را معطل اخم و لبخند اجنبی نکرده و دستاوردها و موفقیت‌های بزرگی را در حوزه‌های مختلف کسب کرده است. با ترمیم روابط خارجی و گشایش‌های اقتصادی، سال ۱۴۰۲ در ادامه ۴۴ سال گذشته، سال پیروزی ملت ایران خواهد بود و ما نیز در ملایر باید نقش‌آفرینی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها