استاندار مازندران:

برنامه جامع فرهنگی و اجتماعی ساحل در دست تدوین است

«حسینی‌پور» گفت: برنامه جامع فرهنگی و اجتماعی برای ایجاد امنیت و سلامت خانواده در ساحل در دست تدوین و نهایی شدن است.
کد خبر: ۵۸۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲ - 06April 2023

برنامه جامع فرهنگی و اجتماعی ساحل در دست تدوین استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سید محمود حسینی‌پور» استاندار مازندران شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مازندران بیشترین سهم را در حوزه ساحل در شمال دارد، ااظهار داشت: چند موضوع مهم در جلسه ستاد راهبردی سواحل مطرح شد که مدیریت ناجیان غریق برای حفاظت و صیانت از جان مردم از جمله مباحث بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری برنامه ویژه‌ای را برای مدیریت ساحل در پیش داریم، افزود: جمعیت هلال احمر مسئول اصلی صیانت از ساحل معرفی شد و دستگاه‌های دیگر نیز باید همکاری کنند.

حسینی‌پور با عنوان این که مسئله اقتصاد دریا بار‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید شده و این تأکیدات برای ما مسئولیت آور است، عنوان کرد: از این رو برای تأمین زیرساخت‌های ساحل استان از شش ماه قبل کارگروه ویژه‌ای با حضور کارشناسان منابع طبیعی، محیط زیست، حقوقدانان برجسته استان و ... تشکیل دادیم.

استاندار مازندران با اظهار اینکه مازندران جزو استان‌های نمونه کشور در تدوین برنامه مدیریت جامع ساحل به شمار می‌رود، گفت: این برنامه می‌تواند تحول بزرگی در اقتصاد استان ایجاد کند و جانمایی امکانات در این طرح دیده شده است.

وی با بیان اینکه برنامه مدیریت جامع ساحل در حال نهایی شدن و ارسال به وزارت راه و شهرسازی و تصویب نهایی است، ادامه داد: مسئله فرهنگی نیز در ساحل مهم به شمار می‌رود و با توجه به آزادسازی ساحل نیازمند مرز فرهنگی در ساحل هستیم.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی در ساحل نیازمند برنامه جامع هستیم و یک برنامه فرهنگی متناسب با محوریت خانواده و امنیت اجتماعی و سلامت در حال تدوین است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار