سرپرست قرارگاه ثامن‌الائمه (ع) مطرح کرد؛

نقش‌آفرینی قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) سپاه در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس

سردار «اشعری» گفت: قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه برای طرح‌ها و برنامه‌های مهم و اثرگذار در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سرمایه‌گذاری می‌کند.
کد خبر: ۵۸۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳ - 06April 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به منظور افزایش تعاملات و ارتقای سطح همکاری‌ها، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با حضور در قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه با سردار سرتیپ دوم پاسدار «‌محمد اشعری» سرپرست این قرارگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار اشعری در این دیدار اظهار داشت: دفاع مقدس مقطع نورانی از تاریخ ایران اسلامی است. اقدامات زیادی برای شناساندن این حماسه عظیم به نسل‌های آینده صورت گرفته اما همه آن‌ها قطره‌ای از دریای بیکران رشادت‌ها، ازخودگشتگی‌ها و ایثارگری‌های ملت ایران اسلامی بوده است.

وی افزود: ارزش‌های اثرگذار دفاع مقدس که ضامن تداوم حرکت انقلاب اسلامی است هنوز به خوبی در جامعه نهادینه نشده که اگر این مهم تحقق شود بسیاری از چالش‌هایی که کشور با آن مواجه است برطرف می‌شود.

نقش‌آفرینی قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) سپاه در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس

سرپرست قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه گفت: این قرارگاه در حد توان اقدامات زیادی در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام داده است که تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، حمایت از تشکل‌های فعال در حوزه دفاع مقدس، برنامه‌ریزی جهت تولید فیلم با موضوع سرلشکر شهید نورعلی شوشتری و توجه به موضوعات فرهنگی خانواده پیشکسوتان دفاع مقدس قرارگاه از جمله این اقدامات است.

این فرمانده ارشد نیروی زمینی سپاه پاسداران یادآور شد: قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه برای طرح‌ها و برنامه‌های مهم و اثرگذار در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حد استطاعت خود سرمایه‌گذاری می‌کند؛ البته اقدامات زیادی هم در این حوزه صورت گرفته که در بعضی موارد میزان اجرای برنامه‌ها چندین برابر برنامه ابلاغی بوده است.

سردار اشعری گفت: این قرارگاه برای فعالیت در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعلام آمادگی می‌کند و در این مسیر آنچه در توان دارد به میدان خواهد آورد.

نقش‌آفرینی قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) سپاه در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس

وی گفت: احداث یادمان شهدای گمنام گروه توپخانه ۶۱ محرم و تیپ ۲۱ امام رضا علیه‌السلام در دستور کار قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه قرار دارد که امیدواریم در سال جاری به نقطه قابل قبولی برسد تا خدمتی به شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت کرده باشیم.

در ادامه این دیدار سردار یوسفعلی‌زاده ابراز داشت: نیروهای مسلح و مردم دفاع مقدس را خلق کردند و لذا حفظ آثار و نشر ارزش‌های این حماسه عظیم بعنوان یک تکلیف دینی و انقلابی متوجه آحاد جامعه است.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در خصوص روند مأموریت‌ها و جهت‌گیری‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطالبی بیان کرد.

نقش‌آفرینی قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) سپاه در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس

این مسئول گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت، ابلاغ ۹۵ عنوان برنامه‌ سالانه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به دستگاه‌ها، یگان‌ها و ساختارهای استانی، تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان و یادمان‌های شهدای گمنام سطح استان، تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان و تألیف کتاب را از مهمترین مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی احصا تاریخ شفاهی پیشکسوتان دفاع مقدس، تعامل با مدیریت دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی جهت انعکاس نقش یگان‌های تحت امر قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه پاسداران در این دانشنامه و ثبت فعالیت‌های قرارگاه در گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در سامانه سادم را ضروری دانست.

نقش‌آفرینی قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) سپاه در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس

یوسفعلی‌زاده خواستار نقش‌آفرینی قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه پاسداران در احداث یادمان‌های شهدای گمنام در شهرهای مرزی استان خراسان رضوی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها