کنعانی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

روابط تهران و ریاض رسما آغاز شد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران و عربستان توافق کردند زمینه‌های بازگشایی سفارتخانه‌ها و کنسولگری دو کشور را در اسرع وقت فراهم کنند.
کد خبر: ۵۸۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱ - 06April 2023

روابط تهران و ریاض رسما آغاز شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در پکن در جمع خبرنگاران با اشاره دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان گفت: باید اطلاع بدهیم که متعاقب توافق دو کشور برای از سرگیری روابط رسمی فی مابین امروز اولین دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در شهر پکن داشتیم.

وی با بیان اینکه گفت‌وگو‌های بسیار خوب و سازنده‌ای میان دو کشور انجام شد، افزود: دو طرف اعلام کردند روابط رسمی ایران و عربستان از امروز آغاز شده است و وارد مرحله بر قراری روابط دو کشور شده‌ایم.

کنعانی ادامه داد: دو طرف توافق کردند زمینه‌های بازگشایی سفارتخانه‌ها و کنسولگری دو کشور را در اسرع وقت فراهم کنند و به همین منظور در روز‌های آینده هیأت‌های فنی دو کشور را تبادل خواهیم کرد و هیأت‌های فنی طی روز‌های آینده راهی پایتخت‌های دو کشور خواهند شد.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در چارچوب مذاکراتی که میان دو وزیر در دو دور گفتگو‌های خصوصی و عمومی برگزار شد طرفین بر اهمیت ثبات و امنیت منطقه و همچنین به درونزا بودن امنیت در منطقه تاکید کردند و بر این موضوع اتفاق نظر داشتند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار