روایت آکسیوس از بیم رژیم صهیونیستی برای اقدام علیه حزب‌الله

رسانه آمریکایی به نقل از مقام‌های رژیم صهیونیستی جزئیاتی از تصمیم‌گیری شب گذشته کابینه امنیتی این رژیم در خصوص عدم اقدام علیه حزب‌الله را منتشر کرده است.
کد خبر: ۵۸۱۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳ - 07April 2023

روایت آکسیوس از بیم رژیم صهیونیستی برای اقدام علیه حزب‌اللهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پایگاه خبری «آکسیوس» در گزارشی به بیم رژیم صهیونیستی از پاسخ به حزب‌الله لبنان پرداخته و گزارشی از نحوه تصمیم‌گیری این رژیم برای عدم اقدام علیه این گروه منتشر کرده است.

دو مقام صهیونیستی به این پایگاه خبری گفته‌اند اسرائیل برای جلویگری از درگیری‌های گسترده‌تر با حزب‌الله حملات نیمه‌شب خود در غزه و لبنان را به مواضع حماس محدود کرد.

مقام‌های صهیونیستی گفته‌اند در جلسه کابینه امنیتی که روز گذشته برگزار شد وزرای اسرائیلی به این جمع‌بندی رسیدند که کشیده شدن به جنگی در لبنان که خطر تبدیل شدن به یک درگیری منطقه‌ای را دارد به نفع تل‌آویو نیست.

مطابق این گزارش، ناآرامی‌های داخلی در فلسطین اشغالی بر سر طرح اصلاحات قضائی باعث ایجاد بی‌ثباتی در اقتصاد، ارتش و جایگاه بین‌المللی اسرائیل شد.

عصر پنجشنبه رژیم صهیونیستی با ده‌ها راکت که از جنوب لبنان شلیک شد هدف حمله قرار گرفت. آکسیوس نوشته این جدی‌ترین تنش میان اسرائیل و لبنان از زمان جنگ سال ۲۰۰۶ بوده است.

این حمله راکتی بعد از حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نمازگزاران مسلمان در حرم‌الشریف صورت گرفت.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این حملات راکتی به مواضع حماس در غزه حمله کرد. گروه حماس هم در واکنش ده‌ها راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرد.

رژیم صهیونیستی حملاتی نادر هم علیه مواضع حماس در جنوب لبنان انجام داد.

در رایزنی‌هایی که توسط بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ صهیونیست‌ها قبل از نشست کابینه امنیتی روز پنجشنبه برگزار کردند ارتش رژیم صهیونیستی و موساد ارزیابی‌های متفاوتی از پاسخ احتمالی حزب‌الله به حملات هوایی اسرائیل در لبنان ارائه کردند.

طبق گزارش آکسیوس، «دیوید بارنئا»، رئیس سیا گفت که اسرائیل احتمالاً به هر گونه حمله هوایی از جانب اسرائیل پاسخ خواهد داد و بنابراین لازم است که اسرائیل علاوه بر حماس به مواضع این گروه هم حمله کند.

با وجود این، هرزی هالوی، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی استدلال کرد که منفع اسرائیل در این است که حزب‌الله را از معادلات خارج کند و تمرکزش را روی حماس بگذارد.

منابع مورد استناد آکسیوس گفته‌اند که موضع رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در نهایت به عنوان توصیه نهایی پذیرفته شد و جلسه کابینه امنیتی خاتمه یافت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار