یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

صیاد؛ منادی وحدت نیروهای مسلح و نماد مبارزه با نفاق

صیاد دل‌ها که نقش مؤثری در مقابله با منافقین داشت، علاوه بر اینکه منادی وحدت و همدلی ارتش و سپاه به شمار می‌رود، به‌عنوان نماد مبارزه با نفاق نیز شناخته می‌شود.
کد خبر: ۵۸۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۰ - 09April 2023

صیاد دلهاگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ بسیاری او را عامل اصلی وحدت ارتش و سپاه می‌شناسند، و شجاعت، تدبیر، نبوغ، خضوع، صداقت، پاکی و اخلاص، بخشی از تعابیری است که همرزمانش درباره شخصیت او مطرح می‌کنند.

در پیام فرمانده معظم کل قوا هم درباره شهادت او تعابیر قابل تأملی بیان شده است؛ «امیر سرافراز ارتش اسلام، سرباز صادق و فداکار دین و قرآن، نظامیِ مؤمن و پارسا و پرهیزکار، بنده‌ی برگزیده‌ی خدا»؛ توصیفاتی بسیار زیبا که جایگاه والای این فرمانده مؤمن و کارآمد را نزد رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان می‌دهد.

همچنین رهبر انقلاب در سخنانی درباره «صیاد دل‌ها» گفته بودند: «آن روزی که خبر شهادت صیاد را به من دادند، من گفتم صیاد، شایسته‌ی شهادت بود؛ حقش بود؛ حیف بود صیاد بمیرد.»

«شهادت هنر مردان خداست» و امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی از شاخص‌ترین هنرمندانِ این روزگار است. ایجاد و تعمیق وحدت میان ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میراث ارزشمندی است که صیاد از خود به یادگار گذاشت.

هرچند که در طول سال‌های گذشته عده‌ای از روی لجاجت و دشمنی، و عده‌ای هم ناآگاهانه سعی کردند که این اتحاد مقدس را برهم بزنند، اما هدایت و رهبری هوشمندانه امام خامنه‌ای مانع از این شد که میراث پربرکت صیاد، به گزندی دچار شود.

اما نکته‌ای که در کنار ابعاد شخصیتی شهید صیاد شیرازی و تلاش‌های او در ایجاد همدلی میان نیرو‌های مسلح، باید مورد توجه قرار گیرد، این است که صیاد نماد مبارزه با نفاق بود. او به دست گروهکی به شهادت رسید که در مقطعی ادعای مذهبی بودن داشتند و از مجاهدت در راه خلق دم می‌زدند.

البته باید توجه داشت که نفاق به گروهک منحوسی که از آن‌ها با عنوان فرقه رجوی یاد می‌شود، منحصر نیست و شخصیت نفاق‌ستیز صیاد نیز به عملیات مرصاد و دوره‌ای خاص، محدود نمی‌شود؛ چرا که امروز و با گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی، دین به دنیا فروختگان و منافقان در چهره‌ها و جایگاه‌هایی متفاوت مشغول ضربه زدن به نظام و انقلاب هستند؛ لازمه‌ی شناخت این دسته از افراد نیز بصیرت است.

اگر مردم از شناخت و آگاهی‌های لازم برخوردار باشند، نفاق اشخاص مختلف برای‌شان آشکار خواهد شد؛ در آن‌صورت، شخص منافق که چهره و پیشینه‌ای انقلابی دارد، دیگر نمی‌تواند در مسیر رسیدن به بالاترین جایگاه‌های اجرایی در کشور با حرف‌های عوام‌فریبانه، عوض کردن جای شهید و جلاد، و مظلوم جلوه دادن قاتلانِ شهید صیاد شیرازی و ۱۷ هزار تن از مردم بی‌گناه ایران، برای خود رأی کسب کند و پس از دست یافتن به نقطه مطلوب خود، در جایگاه یک مسئول، ضربات جبران‌ناپذیر و خسارت‌های محض را به کشور وارد کند.

شاید به دلیل همین ضربات و خسارات است که امام خمینی (ره) تأکید کرده‌اند که «منافقین از کفار بدتر هستند»؛ بر همین اساس، صیاد دل‌ها نیز که علاوه بر وارد کردن ضربات سخت بر پیکره منافقین، به دست آن‌ها شهید شد، علاوه بر اینکه منادی وحدت و همدلی ارتش و سپاه به شمار می‌رود، به عنوان نماد مبارزه با نفاق نیز شناخته شود.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار