رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش:

شهید صیاد شیرازی پرچم و نام ارتش را به تدین، ولایتمداری و فداکاری بلند کرد

امیر سرتیپ پوردستان گفت: نبوغ نظامی شهید صیاد شیرازی حاصل مطالعات گسترده، استفاده از خرد جمعی در امور و همچنین بهره‌گیری از سرچشمه بیکران تجارب ایشان بوده است که حاصل آن اعتلای نام و پرچم ارتش جمهوری اسلامی ایران به تدین، ولایتمداری و فداکاری بود.
کد خبر: ۵۸۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷ - 09April 2023

شهید صیاد شیرازی پرچم و نام ارتش را به تدین، ولایتمداری و فداکاری بلند کردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، آیین گرامیداشت بیست و چهارمین سالگرد شهادت سپهبد «علی صیاد شیرازی» با حضور امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، جمعی از فرماندهان و مسئولان عالی‌رتبه ارتش و نیرو‌های مسلح و خانواده معظم این شهید والامقام در قطعه ۲۹ بهشت زهرا (س) و در جوار مزار پاک این شهید برگزار شد.

امیر پوردستان در این مراسم گفت: حقیقتاً سخن گفتن از این شهید والامقام بسیار سخت است؛ آنجایی که فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی) درباره این شهید بزرگوار می‌فرمایند که سرزمین‌های داغ خوزستان و گردنه‌های برافراشته کردستان، سال‌ها شاهد آمادگی و فداکاری این انسان پاک نهاد و مصمم و شجاع بوده و جبهه‌های دفاع مقدس صد‌ها خاطره از رشادت و از خود گذشتگی او حفظ کرده است.

وی افزود: انسان‌هایی که روح بزرگتری دارند، جسمشان همیشه در سختی است، چون این روح والا و بزرگ همواره آسایش و آرامش دیگران را به آسایش و آرامش خود ترجیح می‌دهد، همانطور که استاد شهید مطهری (ره) امام حسین (ع) را صاحب چنان روح بزرگی می‌داند که حاضر به تسلیم در مقابل ظلم نشدند و جلوه‌هایی از این روح بزرگ و آسمانی به شهیدان نیز منتقل شده است.

سرتیپ پوردستان با اشاره به حضور سلحشورانه شهید صیادشیرازی در جبهه‌های حق علیه باطل گفت: گام‌های استوار شهید صیاد شیرازی را می‌توان در کردستان، خوزستان، و هر نقطه‌ای که نیاز کشور بود مشاهده کرد. این مرد آسمانی با جانی دلباخته شهادت و محبت همواره در عرصه‌های نبرد حضوری فعال و تعیین‌کننده داشت و امروز انقلاب اسلامی مدیون این شخصیت‌های عظیم است.

وی اخلاص در عمل، ولایتمداری و ثبات قدم در این مسیر و همچنین مداومت بی‌نظیر و مثال‌زدنی به امر نماز اول وقت را از جمله رموز موفقیت شهید صیاد شیرازی دانست و افزود: در کنار این امور معنوی که کلید حل مشکلات شهید صیاد شیرازی بودند؛ نبوغ ویژه نظامی وی نیز از دیگر ویژگی‌های ممتاز ایشان است که کمتر به آن توجه شده است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش همچنین تصریح کرد: نبوغ نظامی شهید صیاد شیرازی حاصل مطالعات گسترده، استفاده از خرد جمعی در امور و همچنین بهره‌گیری از سرچشمه بی‌کران تجارب ایشان بوده است که حاصل آن اعتلای نام و پرچم ارتش جمهوری اسلامی ایران به تدین، ولایتمداری و فداکاری بود.

در پایان این مراسم، مزار مطهر شهید صیاد شیرازی با حضور جمعی از فرماندهان ارتش، همزمان و خانواده معظم این شهید والامقام عطرافشانی شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها