کارشناس عراقی:

آمریکا در جنگ علیه داعش هیچ کمکی به عراق نکرد

یک کارشناس مطرح امنیتی عراق گفت: آمریکا در جریان جنگ علیه داعش هیچ کمکی به این کشور نکرد.
کد خبر: ۵۸۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵ - 10April 2023

آمریکا در جنگ علیه داعش هیچ کمکی به عراق نکردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المعلومه، «عقیل الطائی» کارشناس امنیتی عراقی در سخنانی، اظهار داشت: آمریکا در جریان حمله داعش به عراق هیچ کمکی به این کشور نکرد.

الطائی، افزود: نه‌تن‌ها با وجود توافقنامه همکاری‌های راهبردی میان عراق و آمریکا، این کشور هیچ کمکی در جنگ علیه داعش به بغداد نکرد، بلکه عراق را تبدیل به مکانی برای تجمع گروه‌های تروریستی کرد.

این کارشناس امنیتی عراقی بیان کرد: آمریکا به مناسبت‌های مختلف تلاش کرد از طریق برخی فرماندهان نظامی و فتنه‌انگیزی در تشکیلات و نهاد‌های نظامی عراق، ارتش این کشور را متلاشی کند.

وی اضافه کرد: آمریکا هیچ کمک به تأمین امنیت و تقویت ثبات در عراق نکرده بلکه این کشور دلیل اصلی ناتوانی عراق در مواجهه با حملات هوایی به‌شمار می‌رود. واشنگتن با هر کشوری که بخواهد به امنیت عراق کمک کند مبارزه می‌کند.

الطائی، در خصوص آغاز اشغالگری آمریکا در عراق در سال ۲۰۰۳ گفت: واشنگتن تلاش کرد با کمک اسرائیل، عراق را به سه کشور کوچک تبدیل کند، اما گروه‌های ملی دربرابر این طرح و نقشه آمریکا ایستادند و هنوز هم بعد از گذشت ۲۰ سال از آغاز اشغالگری، ایستاده‌اند.

این کارشناس امنیتی عراقی به ساخت پایگاه‌های نظامی مختلف آمریکا در عراق برای گسترش نفوذ سیاسی و نظامی خود در این کشور اشاره کرد.

وی پیش از این اعلام کرده بود آمریکا از هسته‌های زیرزمینی داعش به عنوان اهرم فشار بر دولت عراق با هدف تحمیل سیاست‌های مخرب خود یا تهدید وضعیت عمومی امنیتی در برخی مناطق این کشور استفاده می‌کند.

الطائی، تاکید کرد که این هسته‌ها به‌ویژه پس از بازگشت خانواده‌های داعش از اردوگاه الهول و الحسکه سوریه در دولت قبلی عراق، از حمایت کامل برخوردار شدند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار