علیرضا دبیر در جمع «دهه هشتادی‌ها»؛

پهلوان آقا «علی‌بن ابی‌طالب» است/ ما را بخاطر دین تخریب می‌کنند

رئیس فدراسیون کشتی در جمع «دهه هشتادی‌ها» در پاسخ به اینکه فرق پهلوان و قهرمان چیست با تاکید براینکه پهلوان آقا «علی‌بن ابی‌طالب» است و قهرمان در راه اهل بیت (ع) حرکت می‌کند، درباره تخریب‌هایی که نسبت به او صورت می‌گیرد، گفت: ما را بخاطر دین تخریب می‌کنند درحالی که این پرچم را زمین نمی‌گذاریم.
کد خبر: ۵۸۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲ - 10April 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «علیرضا دبیر» قهرمان نام‌دار جهان و المپیک و رئیس فدراسیون کشتی با حضور در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در جمع «دهه هشتادی‌ها» حاضر شد.

دبیر در پاسخ به سوال یک دهه هشتادی درباره اینکه برای آنکه یک ورزشکار خوب باشیم باید چه کار کنیم، گفت: زندگی ورزشکاران یک زندگی سخت است چون باید زندگی را با برنامه سپری کنند؛ تنها ۳۰ درصد زندگی ورزشکاران مربوط به ورزش است و ۷۰ درصد آن مربوط به مدیریت حواشی است که معتقدم توکل، توسل و تلاش سه فاکتور برای موفقیت ورزشکاران است.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون حواشی نماز او در جلسه گفت: ابتدا بگویم تنها ۱۰ دقیقه قبل از آن جلسه به من اطلاع دادند که باید در جلسه باشم؛ آن نماز هم مستحبی بود و حتی افراد کنار من متوجه نماز من نشده بودند اما شخصی فیلم گرفته بود که من راضی به انتشار آن نبودم.

رئیس فدراسیون کشتی درباره حواشی‌هایی که برای او ایجاد می‌شود، عنوان کرد: من یک جنگ را با ضد انقلاب شروع کرده‌ام و آن‌ها من را تخریب می‌کنند تا بقیه‌ی ورزشکاران بترسند درحالی که ما یک پرچم را برداشته‌ایم که یا باید پرچم را زمین بگذاریم و تسلیم شویم و یا ایستادگی کنیم که قطعا ایستادگی می‌کنیم و موفق می‌شویم.

دبیر با بیان اینکه کار جهادی از منظر بزرگان سه رکن اخلاص، پشتکار و ایستادگی دارد، گفت: ما را در کشورمان بخاطر نماز، ایستادگی در برابر دشمن و دین تخریب می‌کنند و انتقاد می‌کنند چرا شلوار شش‌جیب می‌پوشید درحالی من بخاطر شرایط جسمی این لباس‌ها را می‌پوشم و البته از نوجوانی چنین لباس می‌پوشیدم چون بچه‌ جنوب تهرانم و به این نوع لباس علاقه‌ام است.

وی در توضیح مدال‌هایی که کسب کرده است با تاکید براینکه معتقدم مدال المپیک را خدا به من داد، گفت: من ۲۲ و نیم سال سن داشتم که مدال المپیک گرفتم؛ مدال المپیک خیلی نفس آدم را کلفت می‌کند و من حس می‌کنم ظرفیت آن را نداشتم بخاطر همین همه آن‌ها را به موزه امام رضا(ع) تقدیم کردم.

دبیر در پاسخ به اینکه فرق پهلون با قهرمان چیست، گفت: پهلوان آقا علی‌بن ابی‌طالب است و قهرمان کسی است که در راه اهل بیت (ع) باشد؛ قهرمانی یکی از فاکتورهای پهلوانی است که نمونه آن‌ها پویا ولی و جهان پهلوان تختی است لذا پهلوانی را باید خدا بدهد.

دبیر چرخه انتخابی تیم ملی را برای یکی از هه‌هشتادی‌ها تشریح کرد و درباره وضعیت کشتی‌گیران در المپیک آینده گفت: به کوری چشم کسانی که نمی‌خواهند ببینند در المپیک اتفاقات خوبی را رقم می‌زنیم.

غرفه «دهه هشتادی‌ها» امسال با مدیریت مهدی جعفری‌جوزانی با غرفه‌های متنوع و جذابِ باشگاه قرآنی، بازی‌سرا، موکب، اتاق‌فرار، واقعیت‌مجازی، سینمای‌نوجوان، نشست پرسش و پاسخ و باشگاه خبرنگاران نوجوان قرآنی اتفاقات ویژه و نوآورانه‌ای را برای بازدید کنندگان رقم زده است.

گفتنی است؛ بخش نوجوان سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با عنوان «دهه‌هشتادی‌ها» هر روز از ۱۲ تا ۲۶ فروردین و از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در محل مصلی امام خمینی (ره) با شعار «می‌خوانمت» میزبان عموم علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار