مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خبر داد؛

ایجاد بیش از ۲۱ هزار شغل در سال جاری

«پیشکاری» تعامل دستگاه‌ها و بانک‌ها با دبیرخانه اشتغال را سازنده عنوان کرد و گفت: برای امسال ۲۱ هزار و ۵۹۹ شغل پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۵۸۲۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶ - 11April 2023

ایجاد بیش از ۲۱ هزار شغل در سال جاریبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «فرزاد پیشکاری» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ‌در جلسه شورای اشتغال استان کردستان در سنندج با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۴ هزار و ۲۱۶ نفر شغل در استان ایجاد شد، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ سهم ایجاد فرصت شغلی استان ۳۳ هزار و ۵۱۳ نفر و میزان تحقق آن ۱۳۱ درصد بود.

وی تعامل دستگاه ها و بانک ها با دبیرخانه اشتغال را سازنده عنوان کرد و گفت: برای امسال ۲۱ هزار و ۵۹۹ شغل پیش بینی شده است.

پیشکاری با بیان اینکه پنج درصد از تعهدات سال قبل مبنا قرار داده و تعهد دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، اضافه کرد: سهم امسال سنندج از اشتغال پیش‌بینی شده، ۴ هزار و ۷۵۱ مورد، سقز ۲ هزار و ۲۵۴، قروه ۲ هزار و ۴۹۲، دیواندره هزار و ۲۰۰، بیجار هزار و ۶۱۲، مریوان ۲ هزار و ۳۳۷ مورد، بانه هزار و ۷۶۷ شغل، سروآباد هزار و ۳۰ مورد، بیجار هزار و ۶۱۲ شغل و کامیاران هزار و ۶۹۹ شغل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: سال گذشته ۷۸ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی جذب و ۶۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شد که امسال سه برابر این مبلغ در نظر گرفته شده است.

«کمال حسینی» مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کردستان نیز بیان داشت: مانده اعتبار مشاغل خانگی پارسال به محض اعلام اعتبار سال جاری حذف می‌شود و لازم است بانکها در پرداخت تسریع کنند.

کمال حسینی با اشاره به تسهیلات تبصره ۱۶ که اواخر پارسال ابلاغ شد، اضافه کرد: به بانک ملت ۲۳۵ طرح با ۲۸۲ میلیارد ریال، بانک صادرات ۴۴۶ میلیارد ریال، بانک تجارت ۱۱۱ طرح با ۶۴ میلیارد ریال، رفاه ۱۰ طرح با ۱۰ میلیارد ریال، پست بانک ۲ طرح با ۲ میلیارد ریال و آینده ۳۴ طرح با ۳۸ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده است.

وی متذکر شد: در مجموع ۳ هزار و ۷۰۶ طرح با ۲ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال اعتبار، از محل تبصره ۱۶ پرداخت شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار