مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خبر داد؛

رسیدگی به 230 مورد حادثه ناشی از کار در کردستان

«پیشکاری» گفت: سال گذشته 230 مورد حادثه ناشی از کار که از طریق مراجع مختلف به اداره کار استان کردستان گزارش شده و با هدف پیشگیری از حوادث مشابه، مورد بررسی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۸۶۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶ - 02May 2023

رسیدگی به 230 مورد حادثه ناشی از کار در کردستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «فرزاد پیشکاری» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان امروز در همایش بزرگداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در سنندج اظهار داشت: «محیط کار ایمن، بهداشتی، حق اساسی نیروی کار است» شعار سازمان بین‌المللی کار برای این روز است و قطعا تحقق این شعار در افزایش بهره‌وری تولید پیشرفت و توسعه پایدار صنعت و کارگاهی وجود سرمایه انسانی سالم و متخصص ضروری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: نیروی کار سالم و باتجربه و توانمند می‌تواند کمک فراوانی به پیشرفت و توسعه یک کارگاه نماید و به همین جهت از جمله اهداف اصلی دولت مردمی حفظ و صیانت از نیروی کار انسانی کشور است و سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در راستای نیل به این هدف انجام می‌شود.

پیشکاری عنوان کرد: از مهم‌ترین ماموریت‌های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نظارت بر حسن اجرای مقررات قانون کار در تمام کارگاه‌های مشمول قانون کار بوده که برای انجام این مهم واحد بازرسی کار با بکارگیری بازرسان کار متخصص و آموزش دیده و با هدف صیانت از نیروی کار و منابع انسانی و همچنین حفظ منابع مادی این موضوع را دنبل می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: در حال حاضر تعداد 21 بازرس کار در سطح استان با توجه به تعداد کارگاه‌ها و جمعیت کارگری شاغل فعال هستند.

پیشکاری خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 10 هزار بازرسی دوره‌ای و موردی به منظور نظارت از کارگاه‌های سطح استان انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: در این بازه زمانی تعداد 230 مورد حادثه ناشی از کار که از طریق مراجع مختلف به اداره کار استان گزارش شده و با هدف پیشگیری از حوادث مشابه مورد بررسی قرار گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه بیش از 12هزار نفرساعت به منظور آشنایی کارفرمایان و کارگران آموزش‌هایی در زمینه قوانین کار و آیین‌نامه‌های حفاظت فنی و ایمنی برگزار شده است، گفت: بیش از 2 هزار بازرسی از کارگاه‌های پرخطر ساختمانی و معادن به منظور پیشگیری از وقوع حوادث انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان به برنامه‌های ویژه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری به منظور نظارت هرچه بیشتر بر اجرای قوانین کار و پیشگیری در سال جاری هم گریزی زد و گفت: ارتقای برنامه‌های بازرسی کارگاهی از طریق بکارگیر 25 نفر مسئول ایمنی در تمام کارگاه‌های مشمول این قانون و فعال‌سازی کمیته‌های حفاظت فنی در تمام کارگاه‌ها و... از برنامه‌های در نظر گرفته در این راستا است.

وی متذکر شد: یکی از آیتم‌های مهم در توسعه هر کشوری ارتقای سطح سلامت است که البته تحقق این مهم تنها وظیفه یک دستگاه و ارگان خاص نیست و همه بخش‌ها و سازمان‌ها از بخش خصوصی و دولتی در این راستا وظیفه‌مند هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها