در نشست خبری مطرح شد؛

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه: امروز اوج قدرت جبهه مقاومت را مدیون حاج قاسم هستیم/ پوشش رسانه‌ای روز قدس توسط ۴ هزار خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی

سردار شریف با بیان اینکه روز جهانی قدس به عنوان یک تکلیف دینی نزد مردم ایران از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است، گفت: امروز اوج قدرت جبهه مقاومت را مدیون سپهبد شهید سلیمانی هستیم.
کد خبر: ۵۸۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱ - 11April 2023

.به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «رمضان شریف» رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و روز جهانی قدس، امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری، اظهار داشت: آرزوی موفقیت برای رزمندگان گروه‌های مقاومت مقابل رژیم اشغالگر قدس را دارم و بر روح پرفتوح حضرت امام خمینی (ره) که تصمیم حکیمانه‌ای برای   نام‌گذاری روز جهانی قدس داشتند درود می‌فرستم.

سردار شریف خاطرنشان کرد: امسال در آستانه چهل و چهارمین سالگرد روز جهانی قدس هستیم، روز جهانی قدس دومین راهپیمایی در سطح ملی است که همواره یادآور تقابل جدی جمهوری اسلامی ایران با رژیم اشغالگر قدس است.

رئیس ستاد انتفاضه قدس بیان کرد: هدفی که صهیونیست‌ها دنبال می‌کردند تا آرمان فلسطین به فراموشی سپرده شود تا بتوانند آرزوی شوم نیل تا فرات خود را تحقق کنند امروز پایان یافته است، از این جهت خدا را شاکر هستیم که صهیونیست‌هایی که از هیچ شرارتی علیه ملت ایران فروگذار نکردند، امروز در اوج بحران‌های داخلی قرار دارند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تمام توان خود را برای متوقف کردن برنامه‌های هسته‌ای و پیشرفت علمی بکار گرفت، افزود: روز جهانی قدس امسال با تفاوت‌های زیادی برگزار می‌شود، از سال گذشته تاکنون رزمندگان فلسطینی ۲۷ هزار عملیات را علیه رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند و هیچ روزی نبوده است که صهیونیست‌ها آرامش داشته باشند.

سردار شریف تصریح کرد: فلسطینی‌ها بیش از ۲۳۰ شهید را تقدیم به آرمان قدس کرده‌اند و این ظلم آشکار رژیم صهیونیستی است، اما ما در طرف مقابل وحدت رویه بسیار خوبی بین گروه‌های مقاومت فلسطینی شاهد هستیم، زیرا همه گروه‌های مقاومت به این نتیجه رسیدند که نمی‌توان با صهیونیست‌ها سازش کرد و به حمدالله جبهه مقاومت به یک واحد فرماندهی علیه صهیونیست‌ها رسیده‌اند.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه ادامه داد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مسلح شدن در کرانه باختری و مبارزه علیه صهیونیست‌ها در کرانه باختری، شاهد بودیم که سال گذشته عملیات‌های بسیار پیچیده‌ای علیه صهیونیست‌ها صورت گرفت.

وی با بیان اینکه هیچ روز نبوده است که شاهد درگیری‌های متنوع در سرزمین‌های اشغالی نباشیم، گفت: در سرزمین‌های اشغالی تفاوت‌هایی را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم که قابل تامل است، امروز کلید واژه فروپاشی بر سر زبان اکثر بازنشستگان سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی است و از سوی دیگر شاهد اوج اختلافات سیاسی و بحران‌های اجتماعی و فرهنگی در سرزمین‌های اشغالی هستیم.

سردار شریف خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها که امروز در موضع ضعف قرار دارند و نمی‌توانند مانند گذشته از رژیم صهیونیستی دفاع و حمایت کنند، همین موضوع سبب شده است تا شاهد مهاجرت معکوس دو میلیون نفر از سرزمین‌های اشغالی به کشور‌های اروپایی و آمریکا باشیم.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه اعلام کرد: پیمان شوم آبراهام طبق اعتراف خود صهیونیست‌ها پرونده‌اش بسته شده است و دیگر هیچ ارزشی ندارد.

سردار شریف ادامه داد: روز جهانی قدس همواره به عنوان یک تکلیف دینی نزد مردم ایران از اهمیت و جایگاه بالایی قرار دارد، جا دارد یاد و نام سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را گرامی بداریم که به نقل از اسماعیل هنیه او شهید قدس بود، امروز اوج قدرت جبهه مقاومت را مدیون شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی هستیم.

وی افزود: امروز تنها چیزی که به ذهن مردم مظلوم فلسطین نمی‌رسد اسلحه‌ها بر زمین گذاشتن است و یکایک مردم و اعضای گروه‌های مقاومت فلسطینی با وحدت فرماندهی علیه رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنند.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه ادامه داد: سخنران روز جهانی قدس امسال محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی است، همچنین تعداد زیادی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی در مراکز استان‌ها به سخنرانی برای راهپیمایان و مردم می‌پردازند.

سردار شریف یکی از برنامه‌های محوری روز جهانی قدس امسال را برگزاری رژه دریایی مردم پایه کشورهای اسلامی محور مقاومت دانست و افزود: این رزمایش در ایران در خلیج فارس، دریای عمان و همچنین دریای خزر با حضور بیش از ۲۵۰۰ شناور و قایق نیروهای بسیجی و مردمی در عصر پنج شنبه ۲۴ فروردین ساعت ۱۵ همزمان با برگزاری رزمایش مشابه در کشورهای محور مقاومت و در سواحل سوریه، لبنان، فلسطین، یمن و عراق برگزار می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه قدس گفت: به فضل الهی روز قدس امسال به فرصت مناسبی برای تقویت آرمان فلسطین و قدس شریف تبدیل و با یادآوری مصائب و سختی های مردم مظلوم فلسطین و آرمانهای آنان، برخلاف آمال و آرزوهای رژیم صهیونیستی از فراموشی مسئله اول جهان اسلام نزد مسلمانان جلوگیری و حضور حماسی و پرشور مسلمانان و وجدانهای بیدار در مراسم راهپیمایی روز قدس نشان خواهد داد که این آرمان و این ملت همچنان زنده است و سرانجام روزی حق مسلم خود را از اشغالگران و حامیان آنان بازخواهند ستاند.

وی با بیان اینکه شروع راهپیمایی در تهران ساعت ۱۰ صبح روز جمعه ۲۵ فرودین است، گفت: مسیر‌های انتخاب شده همانند سال‌های گذشته است.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه قدس تعداد خبرنگاران، عکاسان ‌و تصویربرداران داخلی و خارجی برای پوشش رسانه‌ای راهپیمایی روز قدس را چهار هزار نفر اعلام کرد و خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵۰ نفر از آنان عوامل رسانه‌های خارجی هستند.

انتهای پیام/ 371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار