سرویس‌های امنیتی لبنان خبر دادند

مغز متفکر حملات تروریستی ضاحیه لبنان بازداشت شد

سرویس‌های امنیتی لبنان از بازداشت مغز متفکر و تأمین‌کننده مالی اصلی شبکه تروریستی عامل انفجارهای برج البراجنه در لبنان خبر دادند.
کد خبر: ۵۸۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷ - 16November 2015

مغز متفکر حملات تروریستی ضاحیه لبنان بازداشت شد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری المنار، دفتر مدیر کل امنیت عمومی لبنان با صدور بیانیهای از بازداشت یکی از طراحان اصلی انفجارهای برج البراجنه و تأمین کننده مالی اصلی این اقدام تروریستی خبر داد.

در بیانیهای که از دفتر اطلاعرسانی این سازمان منتشر شده، آمده است که سرویسهای امنیت عمومی لبنان موفق شدند «ابراهیم احمد راید» شهروند لبنانی و «مصطفى احمد الجرف» تبعه سوری را در این رابطه بازداشت کنند.

در این بیانیه آمده است که در تحقیقات انجام شده از بازداشتشدگان که با نظارت دادستانی نظامی لبنان صورت گرفته، نفر اول به مشارکت در برنامهریزی عملیات انتحاری و تروریستی انجام شده در روز 12 ماه جاری میلادی در برج البراجنه بههمراه چند نفر دیگر اعتراف کرده است.

وی همچنین اعتراف کرده که یکی از عوامل انتحاری را از اراضی سوریه به شمال لبنان و از آنجا به منطقه بیروت منتقل کرده و مواد منفجره را نیز به وی تحویل داده است.

براساس گزارش این سرویس امنیتی، فرد بازداشت شده لبنانی مستقیماً از یکی از فرماندهان امنیتی گروه تروریستی داعش در داخل سوریه با عنوان «س. ش.» دستور میگرفته و شبکه تروریستی مرتبط با وی را در شهرهای طرابلس و الاشرفیه و برج البراجنه مدیریت کرده است.

فرد بازداشت شده دوم نیز به اقدام خود برای تحویل پول به اعضای شبکه مذکور اعتراف کرده است. همچنین نزد وی مقادیر زیادی پول کشف و ضبط شده است.

امنیت عمومی لبنان در بیانیه خود تأکید کرد که افراد بازداشت شده بههمراه وسایل ضبط شده به دادستان کل نظامی لبنان تحویل داده شدند. بر اساس این گزارش سرویسهای ویژه در امنیت عمومی با نظارت دادستانی ویژه تعقیب سایر افراد شبکه تروریستی مذکور را دنبال میکنند تا آنها را نیز بازداشت کنند.

گفتنی است؛ پنجشنبه شب گذشته در پی دو انفجار تروریستی تقریبا همزمان در منطقه «عین السکه» واقع در «برج البراجنه» در ضاحیه جنوبی بیروت ۴۳ نفر شهید و بیش از 239 تن دیگر زخمی شدند. گروه تروریستی داعش با صدور بیانیهای مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار