به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی اکبر (ع)؛

گلبرگ های حُسن، امروز جوانه می زند

جوانی که جوانی اش را در راه حق سپری کرد و پرچم دار عاشورا شد.
کد خبر: ۵۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹ - 20June 2013

گلبرگ های حُسن، امروز جوانه می زند

خبرگزاری دفاع مقدس: بیان شیرین و سخن دلنشین رسول خدا(ص) صفحه ای نو بر دل های خسته است که درپی دلیل و برهان، سرچشمهی خورشید را می جویند. آنجا که در حدیث نور می فرمایند:« خداوند جوانی را که جوانی اش را در راه اطاعت و بزرگی خداوند صرف نماید، دوست می دارد.»

سپیده به آغوش زمین رسیده است.  پسر حسین (ع) آمده و فرشتگان طبق هایی از نور آورده اند.

 نهایت کمال را باید در قامت سرو گونه تو جستجو کرد. ای که در صورت و سیرت شبیه ترین به پیامبر هستی. آنگاه که صحیفهی عاشورا رقم خورد، چه دلیرانه در میدان ایستادی.

ای جوان تاریخ در کربلا، تو کیستی که حیرت بر کوچه های ذهن به جا گذاشته ای، کاش می شد قدری از وجود تو نوشید. آنجا که گلبرگ های حُسن در وجود تو جوانه زد. ای پسر پیامبر کاش امروز، از تو بخوانیم و از تو بگوییم. پند های جوانی را باید از شاخ مراد تو چید و در باغ جوانیت قدم زد.

ای مدار حق در کتاب تاریخ، از تو می گویم. از جوان حسین (ع) که خزان را در بهار دید و سرمشقی برای درس امروز شد.

امروز چقدر به زمین نزدیک شده ای، ای آسمانی ترین جوان.

فضایل حضرت علی اکبر(ع)
 
نمود حضرت علی اکبر(ع) و حضرت اباالفضل(ع) در صحنه ی کربلاست؛  مورخین نقل کرده اند زمانی که لشکرعمر سعد چهره ی با برکت حضرت را دیدند گفتند: «فتبارک الله احسن الخالقین) این قدر حضرت علی اکبرشبیه پیامبر(ص)بودندکه لشکرعمرسعدگمان کردند پیامبر(ص)است که حضرت علی اکبر(ع)فرمود: انا علی بن الحسین بن علی(ع) و بعد بحث ولایت و توحید راعنوان کرد و فضایل امام حسین(ع) را توصیف فرمود.
 
فضایل حضرت علی اکبر (ع) به قدری است که در زیارت عاشورا به ایشان سلام داده شده است: «السلام علی الحسین وعلی علی بن الحسین» لفظ علی بن الحسین اشاره به وجود پر برکت حضرت علی اکبر(ع) دارد و قبر حضرت نیز پایین قبر امام حسین (ع) است.
 
حضرت علی اکبر(ع) اولین شهید بنی هاشم درصحنه ی کربلا بود. ایشان چنان مقام ویژه ای نزد امام حسین (ع) داشت که بعد از شهادت حضرت علی اکبر(ع) بر لشکریان یزید نفرین کرد.
 
می بایست از حضرت علی اکبر (ع) الگو بگیریم. جوان باید گفتار، رفتار و اخلاقی شبیه حضرت علی اکبر(ع) داشته باشد. حضرت علی اکبر (ع) از نظر شجاعت بی نظیر بود و شهادت را سعادت می دانست و از مرگ، هراسی نداشت.
 
در وصف فضایل حضرت علی اکبر(ع)همین بس که دشمنان مدحش کردند چه رسد به دوستان. میلادش مبارک.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار