نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد؛

نقش برجسته دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال

آیت الله «محامی» با اشاره به شعار «مهار تورم و رشد تولید» نقش جامعه دانشگاهی در تحقق شعار سال را مهم عنوان کرد.
کد خبر: ۵۸۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴ - 16April 2023

نقش برجسته دانشگاه ها در تحقق شعار سالبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، آیت الله «مصطفی محامی» نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در دیدار جمعی از روسای دانشگاه‌های این استان با اشاره به آیه نهم سوره انسان اظهار داشت:« إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزَاءً وَلَا شُكُورا» ما شما را فقط برای خشنودی خدا اطعام می کنیم و انتظار هیچ پاداش و سپاسی را از شما نداریم و منظور از این آیه خدمت خالصانه ای است که باید برای خدا و خدمت به مردم طور خالصانه صورت گیرد.

امام جمعه زاهدان به آیه سوم سوره انسان نیز اشاره کرد و افزود: «إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا» ما راه را به او نشان دادیم یا سپاس گزار خواهد بود یا ناسپاس و مردم مختارند که بین سپاس گزاری و ناسپاسی انتخاب کنند.

آیت‌الله محامی بیان داشت: کار ویژه و نقش مهمی که دانشگاه ها بر عهده دارند این است که بشریت و نسل جدید ما را به سوی سپاسگزاری سوق بدهند. وی با اشاره به نقش مهم دستگاه های آموزشی عنوان کرد: دستگاه های تعلیم و تربیت هم نقش هدایتی و هم نقش تربیتی دارند تا بتوانند بشریت را به اوج برسانند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: یکی از ویژگی های استان ما وجود دانشگاه‌های معتبر بوده و پیشرفت‌های بسیاری در این مراکز علمی اتفاق افتاده و امیدواریم با تلاش و کوشش سطح دانشگاه‌ها متناسب با نیازهای جامعه افزایش یابد.

امام جمعه زاهدان یکی از معیارهای سنجش دانشگاه‌ها را خروجی و کارآمدی آنها دانست و عنوان کرد: نقش آفرینی دانشجویان در جامعه، جهات فکری، تفکر دینی و تعهداخلاقی از جمله ویژگی های سنجش دانشجویان یک دانشگاه است.

وی تصریح کرد: تربیت انسان یک فرآیند طولانی و مستمر است به طور مثال درکارهای فرهنگی با برگزاری یک دوره و دعوت از افراد نمی توان به درستی فرهنگ را ترویج داد.

آیت الله محامی گفت: امسال تحت عنوان مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده که موضوعی مهم است و باید دید که در جهت تحقق شعار سال دانشگاه‌های استان چه نقشی می‌توانند ایفا کنند البته زمینه رشد در شهرستان‌های استان بسیار زیاد است و باید از آنها استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها