فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع):

طراحی مدل بومی پیشرفت برای سند‌های راهبردی کشور/ دشمن با بهره‌گیری از علوم شناختی درپی تسلط کامل بر جهان است

سردار «حسنی آهنگر» با بیان اینکه اکنون در برهه‌ استعمار مجازی قرار داریم، گفت: هدف دشمن از ایجاد جنگ در بستر فضای مجازی تسلط کامل بر جهان است که مدیریت این بخش را هم با هوش مصنوعی و علوم شناختی در دست گرفته است.
کد خبر: ۵۸۳۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹ - 16April 2023

هدف دشمن از ایجاد جنگ در بستر فضای مجازی تسلط کامل بر جهان است/ طراحی مدل بومی پیشرفت برای سند‌های راهبردی کشوربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدرضا حسنی آهنگر» فرمانده‌ دانشگاه جامع امام حسین (ع) در دیدار با حجت‌الاسلام «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه، به تبیین نقشه‌ جامع الگوی بومی جهاد ترکیبی و راهبرد‌های مقابله با روش‌های جنگ ترکیبی دشمن با توجه به مؤلفه‌های اقتدارساز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت و با مهم خواندن جنگ ترکیبی و بیان ماهیت آن اظهار داشت: در مسئله‌ مقابله با جنگ ترکیبی دشمن باید روش‌های بومی مؤثر خودمان را طراحی، تدوین و عملیاتی کنیم؛ البته ابتدا باید بدانیم که ماهیت این جنگ چیست و امام خامنه‌ای چه تدابیری در مسئله جنگ ترکیبی دارند؛ زیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه بسیار سفارش کردند که برنامه جامع داشته باشیم.

سردار حسنی آهنگر افزود: ما برای حضور و فعالیت در این عرصه، دو راهکار داریم؛ از یک سو «جهاد ترکیبی» علیه نظام سلطه با تجمیع همه ظرفیت‌های کشور و جهان اسلام و از سوی دیگر «دفاع ترکیبی» در مقابله با «جنگ ترکیبی» است. دشمن در گذشته با استعمار کهنه که راه‌‍‌اندازی جنگ فیزیکی بود، قصد نفوذ به جبهه حق را داشت تا این جبهه را تحت استعمار خود در بیاورد.

فرمانده‌ دانشگاه جامع امام حسین (ع) ادامه داد: سپس در زمان جنگ سرد، استعمار نو را بکار گرفت که در ابعاد فرهنگی و تربیتی، حاکمانی را تربیت کند و به عنوان دست‌نشانده خود بر دیگر ملت‌ها قرار دهد و در استعمار فراگیر نیز دشمن از جنگ نرم و فضای مجازی استفاده کرد و اکنون در برهه‌ استعمار مجازی قرار داریم و این مسئله‌ای مهم است؛ چرا که دشمن سعی دارد از طریق حکمرانی هوشمند، جهان را به طور کامل در اختیار قرار گیرد.

وی با مهم خواندن رسانه‌ها و فضای مجازی و سیطره‌ای که استعمارگران بر آن دارند، داشتن برنامه و الگوی مقابله را ضروری دانست و گفت: اکنون تمامی بستر‌ها و سامانه‌های فضای مجازی در اختیار دشمن قرار دارد و تمام زمین بازی، متعلق به آن‌ها است؛ هدف دشمن از ایجاد جنگ در این بستر تسلط کامل بر روی جهان است که مدیریت این بخش را هم با هوش مصنوعی و علوم شناختی در دست گرفته است.

سردار حسنی آهنگر با بیان اینکه در دیدار کارکنان نیروی هوایی ارتش با فرمانده کل قوا، ایشان سفارش اکید کردند که بر روی جنگ‌های ترکیبی کار کنید و حرکت ترکیبی در مقابل دشمن داشته باشید، بیان کرد: رهبری می‌فرمایند که «یک نقشه راه داشته باشید؛ یعنی این‌گونه نباشد که مسئولی، مدیری یا وزیری در بخش مدیریتی خود نقشه بچیند و تصمیم قاطع بگیرد، بعد فرد دیگری بیاید و طبق سلیقه خودش تمامی نقشه‌ها را تغییر دهد؛ این مسئله چیزی جز هدر دادن وقت و نیروی کشور را به دنبال ندارد و این غلط است که ما بخواهیم از روش‌های غربی برای اهداف تمدن‌سازی خود استفاده کنیم؛ روش‌های غربی، طبق ارزش‌های غربی پایه‌گذاری شده که با اجرای آن، ارزش‌های غربی حاکم می‌شود.»

فرمانده‌ دانشگاه جامع امام حسین (ع) با مهم دانستنِ روش و نقشه‌ راه در جریان مقابله با دشمن افزود: ما چه بخواهیم، چه نخواهیم در جهان الگو شده‌ایم و نیاز است که ما مدل‌های خودمان را تولید کنیم؛ چرا که بعضی کشور‌ها انتظار دارند شئون اداره و حکمرانی را از ایران اسلامی یاد بگیرند.

سردار حسنی آهنگر در ادامه با تبیین انتظارات رهبر انقلاب اسلامی از سپاه و قوه عاقله آن عنوان کرد: ایشان به ما برای نوشتن نقشه راه سفارشاتی دارند؛ بدین‌صورت که باید «اول نگاه کنید به آینده، ببینید نیاز چیست؟ بعد از آن باید بدانید که چه کار می‌خواهید انجام بدهید؟ قله شما کجاست؟ تصویر مطلوب ما کجاست؟ بعد از آن وضعیت را با شاخص‌های تصویر مطلوب، بررسی کنید»؛ لذا بر این اساس سعی کردیم که مدل بومی پیشرفت برای سند‌های راهبردی طراحی کنیم؛ چون یکی از مهمترین روش‌های تحول‌آفرینی، بکارگیری روش مناسب است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار