معرفی کتاب؛

«و آن روز تمام کودکی‌هایم بود»

کتاب «و آن روز تمام کودکی‌هایم بود»، مجموعه خاطرات خودنوشت «فرشته حق‌نظری» از دوران دفاع مقدس است که با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۵۸۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۵ - 18April 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، کتاب «و آن روز تمام کودکی‌هایم بود»، مجموعه خاطرات خودنوشت «فرشته حق‌نظری» از دوران دفاع مقدس است که در سال 1401 با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به چاپ رسید و در دسترس علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت قرار گرفته است.

این کتاب در 32 صفحه توسط انتشارات «مارون» چاپ و به بازار نشر عرضه شده است. در این کتاب 13 خاطره از زبان کودکی که از نزدیک وقایع دوران جنگ را تجربه کرده، با قلمی ساده و شیوا روایت شده که کودکان را با واقعیت‌های دوران دفاع مقدس بیشتر آشنا می‌کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

معلم کلاس اول پای تخته نوشت آباد، آبادی؛ اما وقتی راه مدرسه‌ام از خانه دور و دورتر شد، وقتی دلم برای درخت بزرگ توت حیاط و درخت عناب تنگ شد، وقتی دیگر نمی‌توانستم دست‌هایم را در آب خنک حوضِ آبی فرو کنم، وقتی خبری از بقالی سر کوچه و تمبر و لواشک نبود و کوچه نبود، خانه نبود، شهر نبود، فهمیدم یک جایی روی کره‌ی زمین آباد نیست، جایی یا چیزی ویران شده است و آن دنیای کوچک کودکی‌هایم بود.

از خانه‌مان چیزی نمانده بود؛ ویرانه‌ای بود که دیگر نه پنجره داشت و نه در، نه حیاط و نه حوض و دیگر هیچ نبود. راه طولانی خانه‌ی خاله که به ناچار آنجا سکونت داشتیم تا مدرسه، برای یک کلاس اولی طولانی بود. آن روزها نمی‌دانستم اولین خاطرات درس و مدرسه‌ام با آخرین روزهایی گره می‌خورد که بعد از آن هیچ‌گاه دستان گرم پدر را لمس نمی‌کند. در روزی سرد از زمستان، همچون خاطرات خانه و درخت توت، زیر برفی سرد و سنگین، با خاطرات خانه، با خاطرات حوض، با خاطرات درخت توت، خاطره‌ی دستان گرم پدر نیز ویران شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار