با حضور فرماندهان قرارگاه غرب و شمال غرب؛

آیین گردهمایی «یاران شهید بروجردی» برگزار شد

آیین گردهمایی بزرگ فرماندهان غرب و شمال غرب کشور با عنوان «یاران شهید بروجردی» روز جمعه (روز جهانی قدس) در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی با حضور سردار «رادان» فرمانده رادان برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵ - 16April 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیین گردهمایی بزرگ فرماندهان غرب و شمال غرب کشور با عنوان «یاران شهید بروجردی» روز جمعه (روز جهانی قدس) در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی با حضور سردار «احمدرضا رادان» فرمانده رادان برگزار شد.

آیین گردهمایی بزرگ فرماندهان غرب و شمال غرب کشور، رزمندگان دفاع مقدس استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام در محضر یکی از بزرگترین فرماندهان قرارگاه شمال غرب، سردار سرتیپ پاسدار «احمدرضا رادان» فرمانده فراجا برگزار شد.

در این گردهمایی، سردار سرلشکر پاسدار «مصطفی ایزدی» و امیر «سید حسام هاشمی» از فرماندهان غرب و شمال غرب، سردار همت و سردار رستگارپناه از مسئولین هیئت رزمندگان غرب و شمال غرب کشور و «علی‌اصغر جعفری» معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص برنامه‌های رزمندگان و به‌عنوان مسئول فرهنگی سند راهبردی رزمندگان و از ناجا نیز جمعی از معاونین، فرماندهان و معاون هماهنگ‌کننده و فرمانده فراجا در این مراسم شرکت داشتند.

آیین گردهمایی «یاران شهید بروجردی» برگزار شد

مسئولین هیئت‌های شهرستان‌های غرب و شمال غرب از جمله هیئت‌های پاوه، سردشت، پیرانشهر، نَقَده، ارومیه، سنندج، مریوان، بانه، بیجار و سایر شهر‌های کردنشین استان‌های غرب و شمال غرب کشور در این مراسم حضور داشتند.

گفتنی است که از عزیزان کُرد، پیشمرگان مسلمان و خانواده شهدای پیشمرگان مسلمان که ساکن تهران و قم هستند نیز به نمایندگی از پیشمرگان مسلمان در این مراسم شرکت داشتند.

مسئول هر مجمع رزمندگی در شهرستان‌های کردستان که در تهران سازماندهی شده بودند نیز برنامه‌های مجامع و سازمان‌های خود را برای سال ۱۴۰۲ به مسئولین مربوطه اعلام کردند و مقرر شد که این برنامه‌ها در روز ۲۲ اردیبهشت هماهنگ و نهایی شوند و سیر مراحل پیشرفت آن مورد بررسی قرار بگیرند.

این گردهمایی با حضور عده زیادی از خانواه شهدا، رزمندگان و آزادگان غرب و شمال غرب در سالن اجتماعات ستاد مرکزی نیروی انتظامی برگزار شد که فرماندهان غرب و شمال غرب، ضمن تبادل تجربه و مباحثی در خصوص غرب و شمال غرب، یاد و خاطره سردار سرلشکر شهید «محمد بروجردی» را گرامی داشتند.

در این مراسم که جمعی از مسئولین لشکری و کشوری در آن حضور داشتند، سردار رادان، ضمن تشکر از عوامل فیلم «غریب» که زندگینامه شهید بروجردی است و در جشنواره فجر هم جوایز ویژه‌ای دریافت کرد، از همه فرماندهان، رؤسای رزمنده دفاع مقدس و خانواده این عزیزان که دعوت به میزبانی فراجا را پذیرفتند، تقدیر کرد.

در این مراسم که سردار سرلشکر پاسدار «مصطفی ایزدی» رئیس هیئت امنای رزمندگان غرب و شمال غرب نیز حضور داشت، جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس به‌همراه خانواده و عده‌ای از فرماندهان به تماشای فیلم زندگی شهید بروجردی نشستند که فیلم پیش از مراسم افطار پخش شد.

برخی از یاران شهید بروجردی و کسانی که در کردستان جزء یاران و همرزمان شهید بروجردی بودند، به تجزیه و تحلیل و بحث و بررسی در مورد فیلم غریب پرداختند و از لحاظ جلوه‌های ویژه و لوکیشن‌های فنی، کار کارگردان و تهیه کننده را مثبت ارزیابی کردند.

آیین گردهمایی «یاران شهید بروجردی» برگزار شد

لازم به ذکر است که سردار «شریف» معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی در این جلسه ضمن خیر مقدم به فرماندهان و بیان مطالب و خاطراتی در مورد شهر‌های کردستان و خاطراتی از رزمندگان غرب و شمال غرب با اشاره به کتاب ارومیه که با نام «قرارگاه شمالی» نوشته «آیت معروفی» بود، اشاره کرد و تولید کتاب دفاع مقدس را در راستای حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان دانست و کتاب «قرارگاه شمالی»، «نهر جاری» و «زیر سؤال بردن زن، زندگی، آزادی» نیز به مسابقه کتابخوانی گذاشته شد و سؤالات و کتب به شرکت کنندگان تقدیم و مقرر شد در روز ۲۲ اردیبهشت جوایز این مسابقه توسط معاونت فرهنگی هیئت رزمندگان غرب و شمال غرب کشور به برندگان اهدا شود.

در پایان، ضیافت افطار روز قدس در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برای حضار برگزار شد و بسته فرهنگی نیز به میهمانان تقدیم شد.

بیش از هزار و ۲۰۰ نفر از فرماندهان، رؤسا و مسئولین غرب و شمال غرب به‌همراه خانواده‌هایشان در گردهمایی باشکوه تحت عنوان «یاران شهید بروجردی» شرکت کردند.

گفتنی است که از خانواده شهدای غرب و شمال غرب که در تهران ساکن هستند نیز دعوت به عمل آمده بود که این خانواده‌ها نیز در این مراسم شرکت کردند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها