اوباما: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا از حمله پاریس خبر نداشتند

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که برای ادامه مبارزه با داعش، کشورهای بیشتری باید به صف تأمین‌کنندکان منابع مورد نیاز ائتلاف ضدداعش بپیوندند.
کد خبر: ۵۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳ - 16November 2015

اوباما: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا از حمله پاریس خبر نداشتند

به گزارش سایر گروه های خبرگزاری دفاع مقدس، «باراک اوباما» رئیسجمهور آمریکا که در اجلاس جی-20 در آنتالیا شرکت کرده بود، در آیین اختتامیه این اجلاس، در خصوص مباحث مطرح شده در اجلاس و مسائل منطقه سخن گفت.

وی ابتدا در خصوص حملات تروریستی پاریس سخن گفت و گفت «فرانسه تنها نیست.»

اوباما در ادامه داعش را یک تهدید برای همه و صورت شیطان خواند و گفت که این تروریستهای وحشی باید نابود شوند.

رئیسجمهور آمریکا به ائتلاف هوایی تحت رهبری کشورش در عراق و سوریه پرداخت و گفت که در این 2 کشور، با حمایت هوایی جنگندههای ائتلاف، داعش به عقب رانده شده است.

اوباما البته برای مبارزه موثر با داعش درخواستی هم داشت؛ اوباما گفت که برای ادامه مبارزه با این گروه تروریستی، «کشورهای بیشتری باید به صف تأمینکنندگان نیازهای مبارزه بپیوندند.»

رئیس کابینه دولت آمریکا به اجلاس وین هم اشاره کرد و گفت که در این نشست، پیشرفت نهچندان زیادی حاصل شد؛ اوباما گفت که این نشست تحت رهبری آمریکا برگزار شده است.

باراک اوباما به نقطهنظر شرکتکنندگان در کنفرانس حل بحران سوریه در وین هم پرداخت و گفت هنوز بر سر سرنوشت بشار اسد، اختلاف وجود دارد.

وی مانند همیشه، بشار اسد را به کشتار مردم خود متهم کرد و گفت که وی نمیتواند در آینده سوریه جایی داشته باشد.

اوباما که قول داده روزی آوارگان سوری را در کشورش بپذیرد، به بحث پناهجویان هم پرداخت و گفت: «کوبیدن در به صورت پناهجویان، خیانت به ارزشهای آمریکا است.»

وی در ادامه به مخالفان حضور پناهجویان در آمریکا پرداخت و به آنها یادآور شد که برخی از آنها، پیش از این به دلیل جرم سیاسی تحت تعقیب بودهاند و خود به آمریکا پناه آوردهاند.

باراک اوباما باز هم به مخالفت این افراد با حضور پناهجویان در خاک آمریکا اشاره کرد و گفت: «این (رفتار) آمریکایی نیست؛ ما چنین مردمانی نیستیم.»

باراک اوباما در ادامه به بحث «جدیتر شدن مبارزه با داعش» پرداخت و ابتدا هرگونه قصد برای اعزام نیروی نظامی برای جنگ رو در رو با داعش را رد کرد.

اوباما گفت: «من یک نوجوان 15 ساله را دیدم که پای خود را از دست داده بود؛ من سیاسیبازی برخی ها را نمیکنم، ما به سوریه نیرو نمیفرستیم.»

رئیسجمهور آمریکا میهمان «رجب طیب اردوغان» بود، رئیس دولتی بود که بارها درخواست ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه را مطرح کرده وبارها هم با مخالفت شرق و غرب روبرو شده؛ اوباما برای چندمین بار دست رو به سینه اردوغان زد.

باراک اوباما گفت: «ایجاد مطنقه پرواز ممنوع برای حفاظت از غیرنظامیان، کار غیرسازندهای است. منطقه پرواز ممنوع در عمل، یک منطقه جذاب برای تروریستها ایجاد خواهد کرد.»

اوباما به صورت ویژه به خود داعش هم پرداخت. اوباما گفت که این گروه، گروه تروریستی بیهمتایی نیست و مانند دیگر گروههای اینچنینی عمل میکند ولی از دو جهت با دیگر گروهها تفاوت دارد.

رئیسجمهور آمریکا گفت که داعش سرزمین گستردهای در اختیار دارد و بر همین اساس توانایی جذب نیروهای بیشتری را نسبت به دیگر تروریستها دارد.

اوباما گفت که این گروه با این توانایی، تهدیدی برای روسیه، ایران و آمریکا است.

یکی از خبرنگاران در خصوص ضعف دستگاههای امنیتی آمریکایی در صورت نبود هشداری در خصوص حملات پاریس از اوباما پرسید.

رئیسجمهور ایالاتمتحده پاسخ داد: «هر روز گزارشهایی از تهدیدهای تروریستی علیه آمریکا به ما میرسد و در جلسات مربوط، آنها را با اعضای تیم امنیت ملی و ارتش بررسی میکنیم.»

اوباما ادامه داد: «البته در خصوص حملات پاریس، مورد خاصی از تهدید به ما گزارش نشده بود که آن را به فرانسه انتقال بدهیم.»

باراک اوباما باز هم به داعششناسی پرداخت و گفت: «اکثریت قریب به اتفاق قربانیان داعش مسلماناناند. داعش نماینده اسلام نیست.»

وی ادامه داد: «وقت آن است که مسلمانان دنیا، رهبران دینی و مردم عادی از خود بپرسند که دلیل ریشهدار شدن داعش چیست.»

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار