فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق:

پیام تاریخی امام خمینی (ره)، به ارتش حیات بخشید

امیر سرتیپ «آذریان» گفت: با پیام تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش جمهوری اسلامی، ارتش متولد شد و در طول حیات انقلاب اسلامی با نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشت.
کد خبر: ۵۸۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲ - 17April 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با حضور در قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با امیر سرتیپ «رضا آذریان» فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر سرتیپ آذریان در این دیدار اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کسانی که دوستدار انقلاب نبودند شعار انحلال ارتش و تضعیف آن را سر دادند. از طرفی ارتش را درگیر حرکت‌های تجزیه‌طلبانه کردند.

وی افزود: علی‌رغم همه این دسیسه‌ها، امام خمینی (ره) و با شناختی که نسبت به ارتش داشتند با بینش و بصیرت بالایی با صدور پیامی مانع تحقق این توطئه‌ دشمن شدند.

فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق تأکید کرد: با پیام تاریخی امام خمینی (ره) در ۲۶ فروردین ۱۳۵۸، ارتش متولد شد و در طول حیات انقلاب اسلامی با نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشت.

امیر سرتیپ آذریان گفت: بعد از پیام امام خمینی (ره)، عوامل دشمن دست از توطئه‌ برنداشتند و سپهبد ولی‌الله قرنی رئیس ستاد مشترک ارتش را به شهادت رساندند. امام خمینی (ره) با آگاهی که نسبت به واقعیت‌های صحنه داشتند به فاصله یک هفته فرمان تأسیس سپاه پاسداران را صادر کردند.

وی ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس در سطح استان تصریح کرد: این ایام به عنوان ایام خاص متعلق به همه مردم و نیروهای مسلح است و لذا نقش‌آفرینی ارتش جمهوری اسلامی در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب اسلامی باید برای نسل جوانی که آن دوران را درک نکردند تبیین شود.

ارتقای کارآمدی دفاعی جزو مؤلفه‌های موفقیت ارتش است

در ابتدای این دیدار سردار یوسفعلی‌زاده در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی، ابراز داشت: آنچه در ارتش جمهوری اسلامی وجود دارد، جدیت و آمادگی برای دفاع و مقاومت و همچنین افزایش کارآمدی دفاعی و امنیتی و کسب موفقیت است.

وی افزود: بحمدالله قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش موفق است. امیدواریم با تلاش‌ها و زحماتی که کارکنان این قرارگاه در جای‌جای استان متحمل می‌شوند و گسترش مأموریتی که قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق دارد شاهد توفیقات بیش از پیش این قرارگاه باشیم.

این مسئول در ادامه در خصوص روند اجرای مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی مطالبی را بیان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار