فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق:

«ولایت‌پذیری» رمز موفقیت ارتش در اجرای مأموریت‌هاست

امیر سرتیپ «آذریان» گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران همچون سایر نیروهای مسلح با توکل به خداوند و با دریافت تدابیر و راهبردهای فرمانده معظم کل قوا توانسته به عنوان یک نیروی نظامی آمادگی اجرای هرگونه مأموریت را داشته باشد.
کد خبر: ۵۸۴۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲ - 18April 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، امیر سرتیپ «رضا آذریان» فرمانده ارشد آجا در منطقه شمال شرق در مراسم رژه گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حضور اعضای شورای تأمین و قشرهای مختلف مردم در بلوار نماز مشهد برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با صدور پیامی مبنی بر نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش، توطئه تجزیه‌طلبان و کسانی که به دنبال انحلال ارتش بودند را نقش بر آب کردند.

وی افزود: ارتش در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در راه تثبیت انقلاب در کنار مردم و امامین انقلاب اسلامی بود و اقدامات بسیار بزرگی را انجام داد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی سربازان فداکار ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح در مقاطع مختلف همچون دوران دفاع مقدس و بعد از آن ضمن حفاظت از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی، در کمک‌رسانی به مردم در بلایای طبیعی و اجرای طرح‌های مردم‌یاری نقش‌آفرین بوده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا تصریح کرد: در سالروز ارتش جمهوری اسلامی اینجا جمع شدیم تا بار دیگر پشتیبانی خود را از آرمان‌های انقلاب اسلامی اعلام کنیم.

این فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با توکل به خداوند متعال و با دریافت تدابیر و راهبردهای فرمانده معظم کل قوا توانسته به عنوان یک نیروی نظامی آمادگی اجرای هرگونه مأموریت را در منطقه داشته باشد که سایر نیروهای مسلح نیز از این قدرت نظامی برخودار هستند.

امیر سرتیپ آذریان یادآور شد: قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش همراه با مرزبانان، با بهره‌گیری از تجهیزات و تسلیحات نظامی به‌روز، ضمن رصد تحرکات در آن سوی مرزها و اجرای مأموریت‌های محوله در راستای تأمین امنیت پایدار، شرایط بسیار خوبی را برای هموطنانمان در شهرهای مرزی فراهم کرده است.

وی تأکید کرد: یگان‌های نظامی مستقر در مرزها به دلیل برخورداری از تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی روزآمد، بر مناطق مرزی اشراف کامل دارند که امنیت حاکم در منطقه شمال شرق برای مردم آرامش‌بخش و اطمینان‌بخش است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش بیان داشت: منطقهی بهینه‌سازی تانک‌های T۷۲, توپ‌های ۱۵۵ میلیمتری، نفربرهای بی‌تی‌آر و بُراق که امروز در مراسم رژه به نمایش گذاشته می‌شود از جمله تجهیزاتی است که توسط جوانان متخصص در نیروی زمینی ارتش تولید شده و ارتقای توانمندی‌های نظامی این نیرو را به همراه داشته است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: بالگردهای کبری که امروز در آسمان مشهد به پرواز درخواهند آمد توسط متخصصین در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تولید شده و مجهز به سیستم دید در شب هستند و بُرد موشک‌های این نوع بالگرد از ۲ کیلومتر به ۲۰ کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

در پایان این مراسم تازه‌ترین تجهیزات و دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی به صورت رژه خودرویی به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار