تماس تلفنی وزیر خارجه بلژیک با امیرعبداللهیان و ابراز تمایل برای توسعه همکاری‌ها

وزیر خارجه بلژیک امشب در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان ضمن گفت‌وگو درباره مناسبات دوجانبه و موضوعات کنسولی، نسبت به توسعه همکاری‌ها با ایران ابراز امیدواری کرد.
کد خبر: ۵۸۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱ - 17April 2023

تماس تلفنی وزیر خارجه بلژیک با امیرعبداللهیان و ابراز تمایل برای توسعه همکاری‌هابه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حجا لحبیب» وزیر امور خارجه بلژیک امشب (دوشنبه) ۲۸ فروردین ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه بلژیک ۲۹ اسفند ماه سال گذشته (۱۴۰۱) نیز با حسین امیرعبداللهیان تلفنی گفت‌وگو کرده و در این گفت‌وگو موضوعات مورد علاقه طرفین و از جمله مناسبات دوجانبه در مورد بررسی قرار گرفته بود.

در گفت‌وگوی تلفنی امشب آخرین وضعیت مناسبات ایران و بلژیک و موضوعات کنسولی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو با اشاره به مناسبات تاریخی جمهوری اسلامی ایران و بلژیک ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور با تمرکز بر راه‌حل‌های سازنده و موثر بیش از پیش گسترش یابد.

خانم حجا لحبیب وزیر امور خارجه بلژیک نیز ضمن ابراز تمایل برای توسعه همکاری‌ها، بر ضرورت تلاش مشترک برای عبور از موانع تأکید کرد.

موضوعات کنسولی از جمله مباحث مورد گفت‌وگو در این تماس تلفنی بود.

وزرای خارجه ایران و بلژیک چندی پیش نیز تلفنی گفت‌وگو و در حاشیه نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در هستم اسفند ماه ۱۴۰۱ نیز وزیر خارجه بلژیک با حضور در محل اقامت امیرعبداللهیان با وی دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه ایران در این دیدار در خصوص مسائل کنسولی خطاب به همتای بلژیکی عنوان کرد: در چارچوب توافق قبلی، آماده حل مشکل مربوط به زندانیان دو کشور هستیم.

وزیر امور خارجه ایران همچنین در گفت‌وگوی تلفنی همتای بلژیکی در ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ ضمن محکوم کردن اقدام تکراری اتحادیه اروپا و انگلیس در اعمال تحریم علیه ایران، تصریح کرد: سیاست تقابلی و تحریمی با پاسخ متناسب ایران روبرو خواهد شد.

خانم حجا لحبیب وزیر امور خارجه بلژیک هم ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید به همتای ایرانی، بر ضرورت رفع موانع از طریق گفت‌وگو بین ایران و اتحادیه اروپا تأکید کرد و هرگونه رویکرد دوگانه را مردود خواند. در گفت‌وگوی تلفنی مذکور موضوعات کنسولی نیز مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزرای خارجه دو کشور ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ نیز تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار