دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تلاش کابینه متزلزل نتانیاهو برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شرایطی که خود در لبه پرتگاه سقوط قرار گرفته و به دنبال آن احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی نیز وجود دارد مجددا در اظهاراتی از تلاش خود برای مقابله با هرگونه توافق هسته‌ای با ایران خبر داده است.
کد خبر: ۵۸۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۵ - 19April 2023

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: روزبه قمصری؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شرایطی در جدیدترین اظهارات خود مدعی ادامه دادن تلاش‌های خود برای مبارزه با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران شده است که خود او بعد از روی کار آمدن کابینه جدید رژیم صهیونیستی و در اختیار گرفتن پست نخست وزیری، با توجه به اصلاحات قضائی که دنیال می‌کند مورد خشم و غضب یهودیان و ساکن شهرک‌های صهیونیست نشین قرار گرفته است.

اما در کمال تعجب و شگفتی مشاهده می‌کنیم که به جای اینکه نتانیاهو فکری به حال وضعیت نامناسب و بحرانی مشروعیت خود و کابینه افراطی و تندرو خودش که موجب وضعیت بهم ریخته، بحرانی و اضطراری سرزمین‌های اشغالی شده و صد‌ها هزار یهودی ساکن شهرک‌های صهیونیست‌نشین را به خیابان‌ها آورده کند بازهم در کمال وقاهت و شگفتی موضوع برنامه صلح آمیز فعالیت‌های هسته‌ای ایران را پیش کشیده و در جدیدترین اظهارات خود گفته که با هرگونه توافق هسته‌ای با کشورمان مقابله خواهد کرد!

نتانیاهو در حال سقوط، اما در سودای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران

البته نخست وزیر رژیم صهیونیستی در میان صحبت‌های همیشگی و تکراری خود درباره جمهوری اسلامی ایران ضمن متهم کردن کشورمان به یهودستیزی مدعی شده که بعد از دوران آلمان نازی، «جهان تغییر کرده، اما درخواست‌ها برای نابودی ما متوقف نشده و امروز این درخواست از جانب تهران است.»

در واقع این اظهارات نتانیاهو در شرایطی بیان شده که او همواره در طول سال‌هایی که در راس قدرت رژیم صهیونیستی قرار داشته صرفا بر روی پرونده سازی در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه‌های نظامی و مرتبط با انرژی هسته‌ای علیه ایران متمرکز بوده و هدف اصلی از فعالیت‌های خودش را جلوگیری از دست‌یابی کشورمان به تکنولوژی انرژی هسته‌ای و در حال حاضر متوقف کردن و مانع تراشی در مسیر توافق هسته‌ای عنوان کرده است.

نتانیاهو در حال سقوط، اما در سودای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران

حال در شرایطی شاهد اظهارات مداخله جویانه «بنیامین نتانیاهو» به عنوان نخست وزیر، رژیم نامشروع و اشغالگر صهیونیستی علیه کشورمان هستیم که تمامی سران و مقامات کشورمان از بالاترین مقام که رهبر معظم انقلاب اسلامی است تا سایر مقامات و فرماندهان نظامی بار‌ها و بار‌ها در سخنان خود اعلام کردند که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال برنامه نظامی در استفاده از انرژی هسته‌ای نبوده و نیست. ضمن اینکه تمامی مقامات کشورمان بار‌ها بیان کردند که رژیم صهیونیستی بسیار حقیر و کوچک است و از این روی نه در گذشته، نه در حال و همچنین نه در آینده جایی در محاسبات سیاسی، امنیتی و نظامی ایران نداشته و نخواهد داشت.

اما اینکه بنیامین نتانیاهو در شرایط که با عدم مشروعیت خود و کابینه افراطی و تندرو خودش رو برو است و هر هفته نیز شاهد تظاهرات صد‌ها هزار نفری یهودیان ساکن شهرک‌های صهیونیست نشین روبرو است سخنان و اظهارات خود در مورد فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان را تکرار می‌کند هیچ معنایی جز تلاش برای انحراف افکار عمومی مردم سرزمین‌های اشغالی از فعالیت‌های افراطی کابینه خود ندارد.

نتانیاهو در حال سقوط، اما در سودای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران

از طرف دیگر نخست وزیر رژیم صهیونیستی که حالا با مخالف بسیار جدی و پیش بینی نشده یهودیان روبرو شده چاره کار را در انحاراف افکار عمومی می‌بیند و چه بهتر که این انحراف با به راه انداختن کارزاری تبلیغاتی برعلیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران انجام شود. زیرا دست کم برای کوتاه مدت شاید بتواند موجبات انحراف افکار عمومی مردم خود شود.

البته این پایان کار نیست و با توجه به اینکه بنیامین نتانیاهو به دلیل پرونده‌های فسادی که در دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی دارد در نزد افکار عمومی مردم یهودی و ساکنان سرزمین‌های اشغالی فاقد مشروعیت لازم است و از این روی دیر یا زود مجددا با خشم و اعتراضات مردم خود روبرو می‌شود. بر این اساس دست زدن او به چنین تبلیغاتی شاید در کوتاه مدت موجب انحراف افکار عمومی شود، ولی در طولانی مدت جهت کمک به او برای فرار از اعتراضات مردم بی فایده است.

نتانیاهو در حال سقوط، اما در سودای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران

اظهارات و بازی جدید «بنیامین نتانیاهو» به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی با موضوع برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران در عمل و همچنین در دراز مدت هیچ نتیجه دستاوردی برای او نداشته و باید خود را برای روز‌های سخت‌تری آماده کند که برای تقابل با مردم فلسطین و حتی یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی در انتظار او است.

در پایان باید گفت بحران عدم مشروعیت نتایاهو که بعد از روی کار آمدن کابینه جدید رژیم صهیونیستی و نخست وزیری او موجب بحران شدید و کم سابقه‌ای در سرزمین‌های اشغالی شده به بحران فروپاشی این رژیم نامشروع و اشغالگر بیش از پیش سرعت بخشیده است. به صورتی که آینده و دورنمایی تیره و تار برای این رژیم اشغالگر متصور است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار