نماینده ولی فقیه در مازندران:

تغییر هویت عملکرد و نگاه تربیتی نسل جدید ضرورت دارد

آیت‌الله «محمدی لائینی» گفت: تغییر هویت عملکرد و نگاه تربیتی نسل جدید ضرورت دارد و مهم‌تر از زبان و محتوای آموزشی رفتار و عملکرد مربیان است.
کد خبر: ۵۸۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲ - 18April 2023

تغییر هویت عملکرد و نگاه تربیتی نسل جدید ضرورت داردبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان استان، اظهار داشت: ماه رمضان ضیافت الله و فرصتی بی‌نظیر است.

آیت‌الله محمدی لائینی افزود: امیدواریم مدیر جدید کانون بتواند در نگهداری فرهنگی، دینی، مذهبی و علمی کودکان موفق عمل کند و ذهن این نونهالان را که هنوز روح و جانشان شکل و رنگی نگرفته است به سمت کمال هدایت کنید.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اهمیت تربیت کودکان، عنوان کرد: این‌ها بزرگانی در قالب کودک با همان فطرت و استعداد‌های بزرگسالان هستند، مسئولیت تربیت نسل نو و دهه نودی بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که پس از پیروزی انقلاب این نهاد به دست جریان انقلابی افتاده، اما مهم چگونگی ایفای نقش است، تغییر نام دردی را دوا نمی‌کند؛ تغییر هویت عملکرد و نگاه تربیتی به این نسل ضرورت دارد.

امام جمعه ساری ادامه داد: بچه‌های ایران زمین ما نشان دادند که با استعداد هستند، دشمنان هم نشان دادند که نسبت به این‌ها طمع دارند، هنر کشور‌های پیشرفته شناسایی و جذب و استفاده از شخصیت‌های بزرگ علمی از سراسر جهان است.

این مسئول با بیان اینکه کودکان پنج مرحله آموزشی اعم از خانواده، کانون، پیش دبستانی، مدرسه و دانشگاه را پشت سر می‌گذارند؛ خواستار نظام واحد تعلیم و تربیتی شد و تاکید کرد: اگر این‌ها سیاست واحد داشته باشند خوب است، اما ما الان چند سیاسته هستیم، رهاشدگی، وارفتگی و غرب‌زدگی هیچکدام خوب نیست.

وی اضافه کرد: ارکان تمدن اسلامی مردم سرزمین است، ما نیازی به اجرای الگوی تربیتی و آموزشی غربی‌ها نداریم و این با غیرت ملی و موازین شرعی ما منافات دارد، خیلی‌ها به محتوای ۲۰۳۰ نگاهی داشتند که برخلاف نگاه رهبر معظم انقلاب است.

آیت الله محمدی لائینی همچنین متذکر شد: ما انقلاب کردیم که مستقل باشیم نه اینکه زیر استعمار فرهنگی بیگانگان خرد شویم، شخصیت و هویت مستقل داشتن یک کودک خیلی مسئله مهمی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مهم‌تر از زبان و محتوای آموزشی رفتار و عملکرد مربیان است، گفت: این موضوع در روحیه کودکان موثر است، خانواده‌ها هم باید از نظر فرهنگی همخوان با مباحث دینی و معنوی باشند بچه‌ها نباید مغلوب فرهنگ خانواده‌ها باشند بلکه باید مغلوب فرهنگ کانون باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار