مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:

انجام پروژه‌های بهسازی و تعریض محورهای تردد اربعین در خوزستان

پناهی‌فر ضمن تشریح روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی راهسازی در مسیرهای منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه گفت: تعداد پروژه‌های فعال راهسازی در مسیرهای منتهی به مرز چذابه ۹ پروژه است.
کد خبر: ۵۸۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸ - 19April 2023

انجام پروژه‌های بهسازی و تعریض محورهای تردد اربعین در خوزستانبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، «محمدحسین پناهی‌فر» مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان امروز در نشست ستاد استانی اربعین حسینی خوزستان ضمن تشریح روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی راهسازی در مسیرهای منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه به منظور تسهیل تردد زائران حسینی اظهار داشت: تعداد پروژه‌های فعال راهسازی در مسیرهای منتهی به مرز چذابه ۹ پروژه است.

وی افزود: پروژه‌های مذکور شامل جاده کوت سیدنعیم، پل سوسنگرد، پل سابله، بهسازی مسیر سوسنگرد به پل سابله، تعریض و بهسازی کمربندی بستان در محدوده پل تا پل، احداث جاده جدید بستان چذابه، جاده بازگشت مسیر چذابه، جاده بین پارکینگ‌های چذابه و جاده پشت موکب‌های چپ و راست است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: تکمیل پروژه‌های فعال در محور اهواز به چذابه نیازمند چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

پناهی‌فر بیان کرد: در محور اهواز به خرمشهر نیز یک پروژه فعال در حال انجام است که تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که مبلغ قرارداد این پروژه ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال است.

وی از دریافت ماده ۲۳ ملی برای محور عبدالخان به بستان و برون‌سپاری این پروژه پس از ابلاغ اعتبار خبر داد و افزود: ترمیم آسفالت و اصلاح نقاط حادثه این محور تا پیش از اربعین توسط اداره کل راهداری انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: در مجموع برای تکمیل پروژه‌های راهسازی و پل سازی ۲ محور منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه به حداقل ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود برای تسهیل در رفت و آمد زائران این پروژه‌ها در موعد مقرر به بهره برداری برسند، تصریح کرد: یکی از عوامل کندی برخی پروژه‌ها تأمین نشدن منابع مالی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار