گفت‌وگوی دفاع پرس با نویسنده کتاب شهید شفیعی؛

داستان شهیدی که در نبرد مستقیم با آمریکایی‌ها به شهادت رسید

نویسنده کتاب "شهید نصرالله شفیعی" می‌گوید: برای نگارش این کتاب به شهید شفیعی متوسل شدم و حس می کنم روح پاکش، راهنمای من برای نگارش این مطالب بود.
کد خبر: ۵۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ - 17November 2015

داستان شهیدی که در نبرد مستقیم با آمریکایی‌ها به شهادت رسید

زهرا رحمانی نویسنده کتاب شهید نصرالله شفیعی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به تالیف این کتاب اظهار داشت: برای نگارش این کتاب با بازماندگان شهید صحبت کردم و از برخی دست نوشته ها نیز برای این موضوع بهره بردم.

وی ادامه داد: همسر شهید شفیعی بعد از شهادت همسرش ازدواج کرده بود و همسر دوم وی اطلاعات زیادی درباره شهید داشت که از بخشی از آنها برای تالیف کتاب استفاده شد.

رحمانی بیان کرد: شهید نصرالله شفیعی متولد دهه 40 بود که در پاییز 1366 در خلیج فارس به شهادت رسید؛ وی جزء شهدای جاویدالاثر محسوب می شود که پیکر وی نیز هنوز یافت نشده است.

رحمانی با اشاره به ارتباط معنوی با شهید گفت: برای نگارش این کتاب به شهید شفیعی متوسل شدم و حس می کنم خود شهید راهنمای من برای نگارش این مطالب بود.

وی با اشاره به تالیفات قبلی خود گفت: "زلفا"، "هر سه نفر"، "سرگردانی" نام کتاب هایی است که توسط انتشارات سخنوران و با موضوع جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان منتشر شده است.

***

شهید نصرالله شفیعی متولد 1346 در روستای نعمت آباد خشت از توابع کازرون است. وی رشته راه و ساختمان را درهنرستان فنی دکتر شریعتی کازرون به پایان رساند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وارد بسیج شد و با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه نبرد شد.

شهید شفیعی در طول خدمتش در جبهه مسئولیتهای متفاوتی از جمله فرمانده گروهان تیپ 13 حضرت امیر (ع) منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران، فرمانده گردان از تیپ 13 حضرت امیر (ع) منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران، معاون فرمانده تیپ 13 حضرت امیر(ع) منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران، فرمانده ناو گردان منطقه دوم دریایی سپاه، معاون عملیات منطقه دوم دریایی سپاه را عهده دار بود.

او هم چنین در طول دفاع مقدس، در عملیات هایی چون بدر و خیبر شرکت داشت که در عملیات بدر در بمباران شیمیایی دچار مجروحیت شد.

وی مدتی را نیز جهت آموزش ناوبری از سوی نیروی دریایی سپاه پاسدارن به کشور هلند اعزام و موفق به کسب مدرک ناخدایی شد. پس از آن به جهت گذراندن دورهی آموزش عالی فرماندهی به دانشگاه امام حسین (ع) معرفی شد که اتمام این دوره مصادف با لشکر کشی ناوگان آمریکایی به خلیج فارس شد که به دلیل تخصص بسیار بالا به عنوان فرمانده عملیات راهی آب های خلیج فارس شد.

شهید شفیعی به اتفاق دیگر همرزمانش در تاریخ پانزدهم و شانزدهم مهر 1366 حین انجام ماموریت حراست و حفاظت از تمامیت آبی کشور با قایق های کوچک و بدون تجهیزات مدرن با چرخ بالها و ناوگان مجهز دریایی آمریکا مواجه می شود که پس از انهدام یکی از بالگردها مورد هجوم همه جانبه سربازان آمریکایی قرار گرفته و به شهادت می رسد که پیکر پاک آن شهید تا به امروز در خلیج فارس از مرزهای سرزمین مان دفاع می کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار