فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع):

تکلیف‌گرایی بزرگ‌ترین شاخصه شهید حجازی بود

سردار «اکبری» گفت: تکلیف گرایی، ولایتمداری و اطاعت‌پذیری محض از شاخصه‌های اصلی شهید سید محمد حجازی بود.
کد خبر: ۵۸۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷ - 20April 2023

تکلیف‌گرایی بزرگ‌ترین شاخصه شهید حجازی بودبه گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، امروز همزمان با روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن و آیین وداع با ماه ضیافت الهی و آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سرلشکر سید محمد حجازی در حسینیه آیت الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) برگزار شد.

سردار «علی محمد اکبری» فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) در این مراسم با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و تقارن آن با سالروز تأسیس سپاه در دوم اردیبهشت به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، دومین سالگرد شهادت فرمانده دلیر جبهه مقاومت سردار سرلشگر «سید محمد حجازی» را گرامی داشت.

وی افزود: با مرور زندگی‌نامه شهدا می‌بینیم که همه آن‌ها به دنبال یک هدف مشترک یعنی تکلیف‌گرایی بودند.
فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) ادامه داد: شهید سید محمد حجازی در همه مسئولیت‌های متعددی که برعهده او گذاشته شد، از مبارزات انقلابی تا حضور در جبهه مقابله با گروهک‌های ضدانقلاب و هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن در ریاست و فرماندهی سازمان بسیج و جبهه مقاومت، به نحو احسن انجام وظیفه کرد.

سردار اکبری عنوان کرد: مسئولیت جذب، آموزش، سازماندهی و اعزام نیرو‌های مردمی به جبهه در دوران دفاع مقدس از دیگر فعالیت‌های شهید سیدمحمد حجازی به شمار می‌آید.

این مسئول اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس شهادت برادر بزرگ این شهید والا مقام یعنی «سید احمد حجازی» که از شاگردان شهید چمران بود نیز خللی در حضور ایشان در جبهه‌های حق علیه باطل ایجاد نکرد بلکه وی را در ادامه راه دفاع مقدس مصمم‌تر ساخت.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) تصریح کرد: شهید حجاری حدود ۱۰ سال مسئولیت فرماندهی نیروی مقاومت بسیج را برعهده داشت و در این مدت بسیاری از اقشار بسیج بویژه بسیج سازندگی را پایه‌گذاری کرد که امروز ثمرات آن در عرصه‌های محرومیت‌زدایی را شاهد هستیم.

سردار اکبری ورود شهید حجازی به عرصه‌های مسئولیتی دیگر در سپاه از جمله جانشینی فرمانده کل سپاه، ریاست ستاد مشترک سپاه، حضور در جبهه مقاومت در کنار سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی را یادآوری کرد و گفت: اگر شهید حجازی را پدر موشکی جبهه مقاومت بنامیم، سخنی به گزاف نگفته‌ایم، زیرا دشمنان هم به تجهیز نیرو‌های مقاومت به موشک‌های نقطه زن اعتراف دارند.

وی یادآور شد: شهید حجازی یادگار و جانباز دفاع مقدس بود که پس از ۲ سال از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به خیل شهیدان پیوست و تمام عمر خود را وقف خدمت به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) بیان داشت: اراده مستحکم در خدمت به اسلام و انقلاب در همه مسئولیت‌ها، ولایتمداری، اطاعت‌پذیری محض و بویژه تکلیف‌گرایی از ویژگی‌ها و شاخصه‌های بارز شهید حجازی و همه شهیدان گرانقدر به شمار می‌آید.

سردار اکبری با تقدیر از زحمات پاسداران و بسیجیان استان چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۱، اجرای مأموریت‌های محوله در سال جدید با طرح‌های مختلف در راستای جهاد تبیین را یادآوری کرد و ادامه داد: دشمنان در عرصه جنگ نرم با ایجاد ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی به میدان آمده‌اند به همین علت لازم است مردم عزیز ما هوشیار باشند.

وی اجرای طرح‌های زیست عفیفانه و حیات طیبه در رده‌های بسیج را در راستای جهاد تبیین و مقابله با ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی همچنین جنگ نرم دشمنان از ارزش‌های اسلامی برشمرد و گفت: سپاه و بسیج همواره با توکل به خدا، توسل به ائمه معصومین علیهم السلام و تکیه بر قدرت ملت شریف ایران، در هر میدانی که وارد شده با موفقیت مأموریت‌های محوله را اجرا کرده است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) در پایان با تقدیر از خدمات نیرو‌های انتظامی در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی بر حمایت دستگاه قضا و حضور مردم در صحنه برای حفظ سلامت فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی جامعه تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار