امام جمعه قصرشیرین:

دلارزدایی یکی از راهکارها و سیاست‌های راهبردی در استقلال اقتصادی است

حجت‌الاسلام صالحی گفت: دلار زدایی یکی از راهکارها و سیاست‌های راهبردی در استقلال اقتصادی است از این رو به جای استفاده از پول واسط نظیر دلار، یورو یا پوند، پول کشورهای مبدأ و مقصد تجارت مورد داد و ستد قرار می‌گیرد و در عمل دیگر دلار مبنای تجارت قرار نمی‌گیرد.
کد خبر: ۵۸۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳ - 21April 2023

دلار زدایی یکی از راهکارها و سیاست های راهبردی در استقلال اقتصادی استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام «صادق صالحی» امام جمعه شهرستان قصرشیرین در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: طبق آمارهای تجارت جهانی، حدود ۷۰ درصد از مبادلات ایران با کشورهای همسایه انجام می شود که یکی از راه های افزایش نفوذ در تجارت جهانی برای شکستن آقایی دلار از پیمان های منطقه ای می گذرد.

حجت الاسلام صالحی گفت: دلار زدایی یکی از راهکارها و سیاست های راهبردی در استقلال اقتصادی است از این رو به جای استفاده از پول واسط نظیر دلار، یورو یا پوند، پول کشورهای مبدأ و مقصد تجارت مورد داد و ستد قرار می گیرد و در عمل دیگر دلار مبنای تجارت قرار نمی گیرد.

وی گفت: بخش زیادی از مبادلات با کشورهایی نظیر روسیه، چین یا عراق است، می توان از سیاست تهاتر یا کالا به کالا استفاده کرد که کمبود کالاهای اساسی در کشور جبران می شود و وابستگی به دلار کاهش می یابد.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به دلایل عقب نشینی صهیونیست ها از تعرض به مسجد الاقصی گفت: دلایل عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از تعرض به مسجد الاقصی در پی تشدید درگیری‌ها میان فلسطینیان و صهیونیست ها پس از یورش نظامیان صهیونیست به نمازگزاران و معتکفان در مسجدالاقصی، نخست وزیر رژیم اسرائیل دستور داد تا از ورود یهودیان به مسجد الاقصی تا پایان ماه مبارک رمضان جلوگیری شود.

حجت الاسلام صالحی اضافه کرد: یکی از عوامل مؤثر در اتخاذ این تصمیم نتانیاهو این است که طی روزهای گذشته یهودیان افراطی و شهرک‌نشین به مناسبت عید پِسِح دسته‌دسته در حال بازدید از مسجد الاقصی بودند که استمرار این روند با توجه به تجارب هفته گذشته می‌توانست به درگیری‌های جدیدی دامن بزند.

حجت الاسلام صالحی گفت: عامل مؤثر دیگر در تصمیم نتانیاهو، فراخوانی گروه‌های مقاومت از فلسطینی‌ها برای حضور در مسجد الاقصی در ۱۰ روز پایانی ماه مبارک رمضان است، در واقع آن چه شکست‌ها و ناکامی‌های اخیر را برای صهیونیست‌ها و در همان حال موفقیت‌ها و پیروزی‌های جدید را برای فلسطینی‌ها رقم زده است، افزایش وحدت و همبستگی داخلی و خارجی میان فلسطینی‌ها و مشارکت فعالانه آن‌ها در حمایت و صیانت از مسجد الاقصی و فعال شدن همزمان جبهه‌های داخلی و خارجی در حمایت از فلسطین و به‌خصوص مسجد الاقصی است.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام در فروردین ماه امسال با اشاره به افول روزافزون آمریکا طی چند دهه اخیر، نشانه‌های این تضعیف را از ۲بعد داخلی و خارجی برشمردند و بیان کردند که آمریکا در داخل، گرفتار انواع ۲قطبی خطرناک است، یکی ۲قطبی سیاسی که ۲ سه سال پیش سر انتخابات به‌وجود آمد و این ۲قطبی هنوز به حال خودش با شدّت باقی است، دیگری ۲قطبی مربوط به مسائل تبعیض نژادی و چالش سیاه‌پوست-سفیدپوست.

حجت الاسلام صالحی بیان کرد: به غیر از مسأله‌ تبعیض نژادی، آمریکا در زمینه‌ فاصله‌ طبقاتی نیز ۲قطبی دارد که هر روز هم تشدید می‌شود یعنی علاوه بر رنگین‌پوستان و مهاجرینی که در طبقات پایین‌تر اقتصادی قرار دارند، سفیدپوست‌های بسیاری هم هستند که با همین وضعیت سر می‌کنند.

وی اضافه کرد: به موازات این نشانه‌های داخلی افول، نشانه‌های خارجی افول شیطان بزرگ هم مشهود است. آمریکا دیگر نمی‌تواند چالش‌های جهانی را کنترل کند.

حجت الاسلام صالحی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن در فکر انتقام از بانوی باهویت ایرانی گفت: با شروع فرایند انقلاب اسلامی از سال ۱۳۴۲، زنان مسلمان ایرانی همراه با مردان، وارد عرصه مبارزه شدند و با اتکا بر مبانی اسلام ناب بر سیطره شیطانی انقلاب جنسی بر جهان غلبه کرد که نمود آن را می‌توان در حضور تعیین‌کننده در تظاهرات‌های پیش از انقلاب تا حضور در پشتیبانی جبهه‌های جنگ تحمیلی مشاهده کرد.

حجت الاسلام صالحی بیان کرد: با پایان یافتن جنگ‌تحمیلی نیز حضور گسترده و روزافزون زنان در میادین تربیت علمی و اصولی، در میادین تحصیلی و علمی و ورزشی و مدیریتی چهره‌ موفقی از زن مسلمان ایرانی به نمایش گذاشت.

وی افزود: کینه‌ غرب از زنان مسلمان ایرانی از ۱۳۵۷ آغاز شد و در طول ۴۴ سال انقلاب اسلامی به اوج خود رسید، زیرا زن ایرانی با رعایت مرزهای حجاب و عفاف توانسته است مرزهای جهان‌بینی و تزهای فکری غربی که در خدمت سرمایه‌داری و برده‌داری نوین‌اش است را به چالش بکشد و با جلب توجه زنان جهان به خود، برنامه‌ریزی‌های نظام سرمایه‌داری غرب را برهم زند.

خطیب جمعه شهرستان قصرشیرین گفت:حقیقت این است که دنیا در آستانه تغییر و تحولی بزرگ قرار گرفته و این تغییر ضرورتی، بارقه‌های ایجاد تمدن نوین اسلامی است و در این تطور عظیم، بانوان جایگاهی رکنی و محوری خواهند داشت.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در فروردین امسال گفت: نیروهای مسلح، حصارهای مستحکم کشور و ملت است.

خطیب جمعه شهرستان قصرشیرین با اشاره بیانات رهبر از ابراز خرسندی از حرکت و پیشرفت مستمر در نیروهای مسلح ادامه داد: استکبار هرجا منافعی ببیند از پشت صحنه درگیری راه می‌اندازد، تمرکز و دقت بر برنامه‌های بلند مدت دشمن است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار