سردار محمدی فرد:

تدبیر مقام معظم رهبری نقش عمده ای در شکست حصر سوسنگرد داشت

همایش بزرگداشت حماسه آزادسازی سوسنگرد صبح امروز (سه شنبه) با حضور رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت دفاع مقدس در گرگان برگزار گردید.
کد خبر: ۵۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ - 17November 2015

تدبیر مقام معظم رهبری نقش عمده ای در شکست حصر سوسنگرد داشت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از گرگان، به مناسبت فرارسیدن سالروز شکوهمند آزادسازی سوسنگرد، همایشی به همین منظور، ساعت 9 صبح امروز سه شنبه 26 آبان ماه، با حضور "سردار محمدی فرد"، رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس، در سالن آمفی تئاتر سازمان تبلیغات اسلامی گرگان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سرهنگ "عباس حسن نیا" مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گلستان ضمن گرامیداشت سالروز این حماسه ارزشمند گفت: شهر سوسنگرد در سه مرحله مورد تهاجم دشمن واقع گردید و در مرحله آخر تدبیر مقام معظم رهبری نقش عمده ای در شکست حصر سوسنگرد داشت.

وی افزود: سرهنگ قاسمی فرمانده وقت لشکر 92 زرهی اهواز در خاطرات خود به نامه مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از تیپ 2 این لشکر در عملیات آزادسازی سوسنگرد اشاره می کند و آنجا بود که تدبیر مقام معظم رهبری در این حماسه ارزشمند بر همگان آشکار می شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گلستان به تشریح ساختار و سازمانهای این اداره کل پرداخت و گفت: سازمان پیشکسوتان یکی از هفت سازمان تشکیل شده بنیاد حفظ آثار می باشد که امروز نمایندگی این سازمان در استان گلستان، با حضور سردار محمدی فرد رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس، تشکیل و راه اندازی می شود.

در ادامه این همایش سردار محمدی فرد ضمن رضایت از حضور خود در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس در استان گلستان گفت: یکی از اهداف این سفر معرفی مدیر مسئول و راه اندازی سازمان پیشکسوتان دفاع مقدس در استان گلستان می باشد.

وی به تشریح دستورالعمل این سازمان پرداخت و افزود: راه اندازی سایت جامع جهت اطلاع رسانی به پیشکسوتان، تهیه سند راهبری با همکاری وزارت رفاه جهت خدمات رفاهی، مالی، بانکی و... به پیشکسوتان و تهیه تدوین تاریخ مصور از پیشکسوتان دفاع مقدس از مهمترین اهداف تشکیل این سازمان است و پیشکسوتان عزیز می توانند با جمع آوری تصاویر خود در دوران دفاع مقدس این تاریخ مصور را تشکیل دهند.

اهدا جوایز و لوح سپاس به پیشکسوتانی که در جهت تهیه و تدوین تاریخ شفاهی خاطرات خود اهتمام ورزیدند، پایان بخش همایش امروز بود.

خاطرنشان می شود مصاحبه رسانه ای با "سردار محمدی فرد" به مناسبت آزادسازی سوسنگرد قبل از این همایش انجام و بصورت زنده از سیمای مرکز گلستان در برنامه "گلستان سلام" پخش گردید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار