ماهنامه فیلم‌نگار با نقد «غریب» منتشر شد

دویست و چهل و سومین شماره ماهنامه فیلم‌نگار با نقد‌هایی بر فیلم‌ «غریب» و سریال «آکتور» منتشر شد
کد خبر: ۵۸۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰ - 25April 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، دویست و چهل و سومین شماره ماهنامه فیلم نگار ویژه اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۱۶ صفحه منتشر شد. در ابتدای این شماره و در بخش سینمای ایران، سیناپس و نقد‌هایی بر فیلم «غریب» و سریال «آکتور» را می‌خوانیم. فیلمنامه کوتاه «زوزه» و گفت و گویی با نویسنده و کارگردان این فیلم عناوین صفحه ایجاز هستند.

پرونده موضوعی که به مفاهیم تخصصی فیلمنامه می‌پردازد؛ در این شماره به سراغ «نقطه دید» رفته که شامل نوشته‌های متنوعی است از جمله: راهنمای جامع طراحی نقطه دید در فیلمنامه، انتخاب صحیح نقطه دید در روایت، چگونه نقطه دید داستان را تحت کنترل بگیرید؟، چگونگی تغییر نقطه دید از روایت کلاسیک به روایت مدرن، گفت‌وگوی جمعی پیرامون مقوله نقطه دید در فرهنگ فیلمنامه نویسی و...

بخش سینمای جهان با سیناپس فیلم‌های زندگی، مردی به نام اتو و آر. ام. ان آغاز می‌شود و با نقد و گفت‌وگو‌هایی با پدیدآورندگان این آثار ادامه پیدا می‌کند. مطالعه تطبیقی رمان و فیلمنامه «مردی به نام اتو» و تلفیق دو ایده داستان به منظور ساخت یک ایده عالی دیگر مطالب این بخش به شمار می‌رود.

فیلمنامه کامل این شماره به «خانواده فیبلمن» نوشته استیون اسپیلبرگ و تونی کاشنر اختصاص دارد که توسط میثا محمدی به فارسی برگردانده شده است. یادداشت مترجم، سکانس برگزیده، گفت وگوی جمعی درباره «خانواده فیبلمن» و نقدی بر این اثر، مطالب پایانی این شماره هستند.

«فیلم‌نگار» به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی منتشر می‌شود. نصرت‌الله تابش مدیر مسئول و سردبیر و میثم محمدی دبیر تحریریه فیلم‌نگار هستند. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این شماره و استفاده از مطالب شماره‌های قبلی مجله به سایت www.filmnegar.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار