نماینده وابسته به ائتلاف فتح:

اظهارات چاووش اوغلو به مثابه اعلام صریح اشغالگری است

ائتلاف فتح به رهبری هادی العامری به اظهارات مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه مبنی بر عدم عقب نشینی نیروهای کشورش از شمال عراق واکنش نشان داد.
کد خبر: ۵۸۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲ - 25April 2023

اظهارات چاووش اوغلو به مثابه اعلام صریح اشغالگری استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از بغداد الیوم، ائتلاف فتح به رهبری هادی العامری به اظهارات مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه مبنی بر عدم عقب نشینی نیرو‌های کشورش از شمال عراق واکنش نشان داد.

کریم علیوی نماینده وابسته به ائتلاف فتح در این باره گفت: اظهارات مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه به مثابه اعلام اشغالگری آشکار است و این مردود است. ما هرگز این نیرو‌های اشغالگر را در داخل اراضی عراق تحمل نخواهیم کرد به ویژه که مصوبه پارلمان عراق بر خروج همه نیرو‌های خارجی از عراق تاکید دارد.

وی افزود: وزارت خارجه عراق باید سفیر ترکیه در بغداد را احضار و یادداشت اعتراض آمیز به خاطر اظهار وزیر خارجه ترکیه و اصرار آنکارا برای بقای نیرو‌های اشغالگرش در شمال عراق، به او بدهد.

این نماینده پارلمان عراق خواستار روی آوردن به جامعه بین المللی برای بیرون راندن این نیرو‌ها شد که تهدید برای امنیت ملی عراق هستند.

لازم به ذکر است که مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد که نیرو‌های کشورش در حال حاضر از شمال عراق و سوریه خارج نمی‌شوند.

چاوش اوغلو گفت: خروج ما از شمال عراق و شمال سوریه به مفهوم توقف عملیات نظامی علیه تروریسم و در نتیجه نزدیک شدن تروریست‌ها به مرزهایمان است و این امر امنیت ملی ما را تهدید می‌کند، چرا که گروه‌های تروریستی خلأ ناشی از خروج نیرو‌های ترکیه از شمال سوریه را پر می‌کنند. امنیت ملی و امنیت مرز‌ها برای آنکارا بسیار مهم است.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها