در دیدار دوجانبه مطرح شد؛

امیرعبداللهیان: ایران از هر ابتکاری برای رفع محاصره یمن استقبال می‌کند/محمد عبدالسلام: تا رسیدن به همه حقوق مردم یمن به مقاومت ادامه می‌دهیم

وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه ابتکار، طرح و اقدامی که به رفع محاصره یمن و برقراری آتش‌بس همه‌جانبه و تفاهم میان گروه‌های سیاسی یمنی بینجامد، استقبال می‌کند.
کد خبر: ۵۸۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲ - 26April 2023

امیرعبداللهیان: ایران از هر ابتکاری برای رفع محاصره یمن استقبال می‌کند/محمد عبدالسلام: تا رسیدن به همه حقوق مردم یمن به مقاومت ادامه می‌دهیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان و «محمد عبدالسلام» مذاکره‌کننده ارشد دولت نجات ملی یمن در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط دیدار کردند.

امیرعبداللهیان در این دیدار گشایش‌های ایجادشده در زمینه پرونده انسانی و تبادل اسرا را مثبت ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه با تأکید بر اهمیت وحدت سرزمینی یمن گفت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه ابتکار، طرح و اقدامی که به رفع محاصره یمن و برقراری آتش‌بس همه‌جانبه و تفاهم میان گروه‌های سیاسی یمنی بینجامد، استقبال می‌کند.

محمد عبدالسلام مذاکره‌کننده ارشد دولت نجات ملی یمن نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های انسانی جمهوری اسلامی ایران از یمن، آخرین وضعیت گفت‌وگو با عربستان سعودی در صنعا در حوزه‌های مختلف را تشریح کرد.

وی تأثیر توافق اخیر میان ریاض و تهران را بر وضعیت منطقه مثبت ارزیابی کرد و افزود: ما به مقاومت و گفت‌وگو تا رسیدن به توافقی که حقوق همه مردم یمن را تأمین کند ادامه می‌دهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته به‌منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عمانی به این کشور سفر کرده است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار