مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان:

یادمان شهدای لرستان در منطقه عملیاتی حاج عمران نصب می‌شود

حجت الاسلام هاشمی گفت: یادمان شهدای لرستان در منطقه عملیاتی حاج عمران و جمله معروف مقام معظم رهبری که می‌فرمایند: نبرد لر‌ها قبل از اینکه شنیدنی باشد دیدنی است در این منطقه نصب خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰ - 26April 2023

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام  «هبت‌اله هاشمی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان امروز( چهار شنبه) در جلسه ستاد کنگره ملی ۶۵۴۴ شهید استان لرستان با بیان اینکه لرستان در موضوع جمع‌آوری تاریخ شفاهی والدین شهدا تا پاییز سال گذشته ۲۰۰ مورد داشتیم افزود: به لطف خدا و عنایت شهدا و با همکاری قرارگاه صاحب‌الامر در همه شهرستان‌ها تا آمار دیروز هزار و ۸۳۴ مورد تاریخ شفاهی والدین شهدا  ضبط شد.

وی ادامه داد: یادمان شهدای لرستان در منطقه عملیاتی حاج عمران و جمله معروف مقام معظم رهبری که می‌فرمایند: نبرد لر‌ها قبل از اینکه شنیدنی باشد دیدنی است در این منطقه نصب خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ لرستان در ضبط تاریخ شفاهی مقام اول کشور را به دست آورد، افزود: از بهار گذشته تاکنون حدود ۱۰۰ نفر از والدین شهدا در لرستان از دنیا رفته‌اند و تعدادی از والدین شهدا که در قید حیات هستند؛ توانایی صحبت کردن ندارند در این زمینه در قالب سرکشی و گفتمان صحبت‌های آنها هرچند کوتاه به عنوان سند تهیه می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه استان لرستان هزار و ۳۵۶ شهید در بمباران داشته است افزود: در جهت برگزاری کنگره ۶۵۴۴ شهید استان لرستان یادواره شهدای بمباران استان در خرداد ماه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به ۱ خرداد تاریخ شهادت شهید بروجردی افزود: همایش ملی بزرگداشت شهید بروجردی با حضور چهره‌های ملی و کارگردان فیلم شهید بروجردی، در لرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار