برگزاری جلسه گرامیداشت سوم خرداد و روز مقاومت در زاهدان

جلسه گرامیداشت سوم خرداد و روز مقاومت با حضور استاندارسیستان و بلوچستان، فرماندار، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مسئولین دستگاه‌های اجرای و انتظامی این استان در سالن جلسات استانداری امروز برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ - 27April 2023

برگزاری جلسه گرامیداشت سوم خرداد و روز مقاومت در زاهدانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، جلسه گرامیداشت سوم خرداد و روز مقاومت با حضور استاندارسیستان و بلوچستان، فرماندار، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مسئولین دستگاه‌های اجرای و انتظامی این استان در سالن جلسات استانداری امروز برگزار شد.

در این جلسه سرتیپ دوم پاسدار «غلام نبی کوهکن» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت ایام گذشته و تسلیت شهادت آیت‌الله «عباسعلی سلیمانی» گزارش عملکرد این اداره کل در سال گذشته را ارائه نمود، و اولین دستورالعمل گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس در سال جدید را مطرح و بخش‌هایی از آن را قرائت کرد.

وی هدف از برگزاری مناسبتهای ملی دفاع مقدس و مقاومت را گسترش، انتقال و تعمیق فرهنگ جهاد و شهادت به نسل حال و آینده و علاقمندان به فرهنگ دفاع مقدس بیان داشت.

«محمد کرمی» استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس موضوع توحید بسیار قوی بود با فرهنگ الهی و معنوی در تمامی حوزه های مختلف موفق خواهیم بود. در دوران جنگ به آموزه های دینی عمل میشد و اشتیاق رزمندگان در آن زمان برای وصال به معبودشان بود.

وی گفت: امروزه نیز اگر هر کس در هر مسئولیتی که است، به فرهنگ الهی فکر کند جامعه به سوی موفقیت خواهد رفت. باید امروزه با اتکای به خداوند این  فرهنگ در بخش های مختلف توسعه پیدا کند. دشمن از هر طریقی قصد آسیب زدن به کشورمان را دارد چرا که میداند فرهنگ الهی به هیچ قدرتی اجازه جولان نمی‌دهد.

این مسئول بیان داشت: برگزاری یادواره شهدا و انجام برنامه های قرآنی و دینی در بین جوانان باعث ترویج فرهنگ الهی میشود.

کرمی ادامه داد: خیلی وقت ها فرصت ها در تهدید ها است. اکنون که دشمن از ما عصبانی است دلیلش پیشرفت های ما بوده، امام خمینی فرمودند ما انقلابمان را در جنگ صادر کردیم. در کشورهای جبهه مقاومت همه دلداده ی انقلاب هستند.کشورهایی مثل فلسطین فرهنگ دفاع مقدس را الگو گرفته و طبق آن پیش میروند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: قرآن کتاب هدایت و معجزه الهی در بین ماست.کلام الهی بهترین هدایت کننده بشر است که تنها برای مسلمانان نیست و برای همه بشریت است. همانطور که انقلاب اسلامی تنها برای ایران نیست و برای کل ملت های مسلمان است. اگر هر کدام از مسئولین در مسیر الهی حرکت کنند دیگران هم دنبالشان حرکت می‌کنند تا جامعه به سوی موفقیت و رستگاری پیش رود.

کرمی افزود: درس دفاع مقدس در دانشگاه ها مطرح و موانع برطرف و به ارتقا کمی و کیفی درس در دانشگاه ها تاکید شد و با توجه به تصویت راهیان نور درون سازمانی و وجود ظرفیت های مناسب این اقدام فعال شود و یادمانهای تصویب شده از سوی ستاد مرکزی راهیان نور کشور برای استان ساخته شود.

در انتهای جلسه به کلیه دستگاه ها در خصوص برگزاری گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس ابلاغ و مسئولین کمیته ها نسبت به ثبت برنامه های شاخص دفاع مقدس و مقاومت در سامانه اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها