در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی مطرح شد؛

سردار کارگر: ضرورت ارائه برنامه عملیاتی جهت تسریع در تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تدوین برنامه عملیاتی با زمانبندی مشخص را به منظور ادامه عملیات اجرایی تا اتمام پروژه احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی را ضروری دانست.
کد خبر: ۵۸۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰ - 27April 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به ریاست «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی و در حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

استانداری خراسان رضوی در این نشست با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح استان خراسان رضوی بر استفاده از همه ظرفیت‌ها در راستای تداوم این حرکت تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به پروژه  مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی اظهار داشت: کلیه ظرفیت‌های استانی از جمله فرمانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر مشهد، کارخانجات و خیرین پای کار بیایند و با برگزاری جلسات هماهنگی نسبت به ارائه راهکارهای مؤثر جهت پیشبرد و اتمام عملیات عمرانی تکمیل موزه دفاع مقدس در کمترین زمان اهتمام داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی افزود: با هماهنگی‌هایی که از سوی سازمان برنامه‌ریزی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام می‌شود جهت واگذاری اعتبار سفر ریاست جمهوری به استان خراسان رضوی که در نوروز ۱۴۰۱ مصوب شده است اقدام شود.

نظری یادآور شد: معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی با همکاری شهردار، رئیس شورای‌ شهر مشهد و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی، راهکارهای قانونی مولدسازی را به منظور تأمین اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی ارائه کند تا ان‌شاءالله ظرف دو سال آینده پروژه مذکور پایان یابد.

در این نشست تأکید شد، اعتباری که شورای اسلامی مشهد برای سال جاری مصوب کرده است ۱۰۰ درصد واگذار و به تناسب پیشرفت پروژه اعتبار مجدد لحاظ شود.

همچنین در این نشست مصوب شد تأمین بودجه مورد نیاز اداره، نگهداری و تجهیز مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی توسط شهرداری مشهد انجام پذیرد و در بودجه سالانه فرهنگی شهرداری مشهد لحاظ شود.

احداث، تکمیل و بهره‌برداری از یادمان‌های شهدای گمنام سطح استان تا پایان هفته دولت با مسئولیت مستقیم معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی از دیگر مصوبات این نشست بود.

سردار کارگر نیز در این نشست ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه‌ها، ساختارها و تشکل‌های مردم نهادی که در حوزه ترویج نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت در استان خراسان رضوی فعالیت دارند، تدوین برنامه عملیاتی با زمانبندی مشخص از سوی معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی را به‌منظور ادامه عملیات اجرایی تا اتمام پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی ضروری دانست و تأکید کرد از فرصت همکاری و همراهی مسئولین دولت سیزدهم برای این منظور حداکثر استفاده به عمل آید.

در ابتدای این نشست سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در خصوص فعالیت‌های یک ساله اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در تمام عرصه‌ها بویژه حوزه عمرانی گزارش مبسوطی ارائه کرد.

وی افزود: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در سطح ادارت کل در بسیاری از مأموریت‌ها حائز رتبه شده است و میزان پیشرفت مأموریت‌ها در بسیاری از حوزه‌ها بیش از صددرصد بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از حضور مؤثر مسئولین استانی و امت حزب‌الله بویژه پیشکسوتان و ایثارگران در مراسم استقبال، تشییع و تدفین ۱۲ شهید گمنام که سال گذشته در ایام شهادت حضرت زهرا (س) در جای‌جای استان انجام شد، قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها