دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

مقاومت فلسطین در مسیر تقویت همه جانبه توان نظامی

موضوع تقویت توان نظامی مقاومت فلسطین بعد از انتشار اخباری مبنی بر آزمایش موشکی جدید توسط آن‌ها در شهر غزه حالا به موضوعی تبدیل شده که به عنوان برگ برنده فلسطینی‌ها در برابر رژیم صهیونیستی مطرح شده است.
کد خبر: ۵۸۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۷ - 28April 2023

مقاومت فلسطین در مسیر تقویت همه جانبه توان نظامیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: چند ماهی می‌شود که در محافل رسمی و غیر رسمی شاهد انتشار اخبار و گزارش‌هایی مبنی بر در راه بودن موج تازه‌ای از تقویت همه جانبه توان نظامی مقاومت فلسطین هستیم. موضوعی که امروز با خبری پیرامون آزمایش یک موشک جدید توسط نیرو‌های مقاومت در شهر غزه رنگ و بوی جدی و رسمی به خود گرفته است.

اما ماجرای تقویت توان نظامی نیرو‌های مقاومت فلسطین از آنجایی وارد مرحله تازه و جدیدی شده است که در ماه‌ها و سال‌های اخیر شاهد افزایش قابل توجه و غیرقابل انکار خشونت و تجاوز نیرو‌های پلیس و نظامیان رژیم صهیونیستی در کنار تعدی‌ها و هتک حرمت‌های شهرک‌نشینان صهیونیست نسبت به فلسطینیان و اماکن و محل‌های مقدس آن‌ها هستیم.

اینگونه شد که شاهد صحبت‌ها و انتشار اخبار و اطلاعات رسمی و غیررسمی از قول فرماندهان نیرو‌های مقاومت فلسطینی مبنی بر لزوم افزایش توان و قدرت نظامی نیرو‌های مقاومت بودیم. امری که خود نشان از شرایط تازه و جدید امنیتی در سرزمین‌های فلسطینی به دنبال موج تازه‌ای از تهدید‌ها و حملات متعدد و خشن صهیونیست‌ها دارد.

حال در این میان نکته جالب که در جریان این آزمایش موشکی بیش از پیش توجهات محافل داخلی و خارجی فلسطین و رژیم صهیونیستی را به خود جلب کرده و همچنین موجبات هراس و نگرانی شدید مقامات رژیم صهیونیستی شده است انجام آزمایش موشکی جدیدی در آسمان غزه و شلیک آن به سوی دریا بوده است. در حقیقت اینگونه می‌توان برداشت کرد که نیرو‌های مقاومت فلسطینی با انجام این آزمایش موشکی که حتی صدای آن تمامی شهر غزه را هم درنوردیده بود پیامی واضح و صریح مبنی بر میزان اهمیت فراوان افزایش توان خود را به مردم غزه و همچنین سران رژیم صهیونیستی ارسال کردند.

اما موضوعی که موجب شده این آزمایش موشکی هراس و نگرانی بسیار شدیدی را در میان سران و مقامات رژیم صهیونیستی ایجاد کند همزمانی این افزایش توان نظامی نیرو‌های مقاومت فلسطینی با انتشار اخباری مبنی بر رو به اتمام بودن ذخایر تسلیحاتی این رژیم اشغالگر و نامشروع است. این وضعیت تا اندازه‌ای برای فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی ناگوار بوده که این فرماندهان نسبت به خالی شدن انبار‌های تجهیزات نظامی و تاثیرات نامطلوب و البته خطرناک این موضوع به مقامات تل‌آویو هشدار دادند.

البته آزمایش موشکی نیرو‌های مقاومت و خالی شدن انبار و ذخایر تسلیحات و تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی را نمی‌توان تنها عامل و عوامل هراس و نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی دانست، زیرا نگرانی اصلی آن‌ها در اصل عدم آمادگی آن‌ها برای نبرد‌های آینده با نیرو‌های مقاومت در فلسطین و لبنان است. در حقیقت موضوع رو به اتمام بودن ذخایر تسلیحاتی در کنار عدم آمدگی نیرو‌های انسانی موجب شده تا ماشین نظامی این رژیم نامشروع و اشغالگر به هیچ عنوان آمادگی مناسبی را برای روبرویی با نیرو‌های مقاومت نداشته باشد.

با توجه به تمامی مسائل و موضوعات گفته شده انجام این آزمایش موشکی جدید توسط نیرو‌های مقاومت فلسطینی به دنبال شرایط نامناسب رژیم صهیونیستی در تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی، برتری شکننده ارتش این رژیم را در برابر نیرو‌های مقاومت از بین برده است و بر همین اساس هم به جرات می‌توان گفت که ارتش رژیم صهیونیستی روز‌های بسیار سخت و دشواری را پیش روی خود دارند.

حال در این شرایط شاهد هستیم که فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی همچنان سیاست تهدید به ترور رهبران مقاومت را با جدیت دنبال می‌کنند، اما آن‌ها یک موضوع را خوب نمی‌دانند که در سایه ضعف‌های روزافزون ماشین جنگی خودشان و رشد و گسترش مداوم توان و قدرت نیرو‌های مقاومت نمی‌توانند دست به ترور و حذف فیزیکی رهبران مقاومت بزنند و اگر هم دست به چنین کاری بزنند باید هزینه بسیار سنگینی را بایت حماقت احتمالی خود بپردازند.

در پایان باید گفت بار روانی آزمایش جدید موشکی نیرو‌های مقاومت بیش از آن چیزی است که همه تصور می‌کنند و در واقع این فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی هستند که به خوبی از قدرت و توان موشکی نیرو‌های مقاومت آگاه هستند. آن‌ها به خوبی می‌دانند که دنیای شیشه‌ای آن‌ها با کوچکترین ضربه‌ای از سوی مقاومت فلسطین فرو خواهد ریخت و رژیم اشغالگر و نامشروع آن‌ها برای همیشه نابود خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها