در گفت‌وگو با دفاع‌‌پرس مطرح شد؛

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: رشد ۵۰ درصدی تولیدات صنعت دفاعی/ صادرات محصولات دفاعی افزایش می‌یابد

سردار طلایی‌نیک گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزایش صادرات محصولات دفاعی را در دستور کار خود قرار داده است.
کد خبر: ۵۸۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۱ - 01May 2023

پیش‌بینی رشد ۵۰ درصدی وزارت‌دفاع در بخش تولید و صادرات نسبت به سال گذشته/ صادرات محصولات دفاعی بیش از گذشته هدفگذاری شده و مقدمات آن در حال فراهم شدن استسردار سرتیپ «رضا طلایی‌نیک» معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت‌ دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به شعار سال جاری و برنامه‌ریزی جهت تحقق آن در این وزارتخانه، اظهار داشت: در سال گذشته عملکرد وزارت‌ دفاع در حوزه تولید و صادرات به‌صورت جهشی بود.

سردار طلایی‌نیک ادامه داد: برای سال جاری بیش از ۵۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته در زمینه تولید و صادرات وزارت‌ دفاع پیش‌بینی شده است که با مشارکت بخش خصوصی انجام خواهد شد.

معاون وزیر دفاع افزود: وزارت‌ دفاع با همکاری بخش خصوصی با انتقال فناوری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، جهش تولید را در محصولات دومنظوره‌ای که کاربرد دفاعی و غیردفاعی دارند و جزو قطعات و محصولات مشترک محسوب می‌شوند در اولویت کار خود قرار داده است.

وی گفت: پیش از تعیین شعار سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، برنامه مناسبی پیش‌بینی شد که بر اساس آن، رشد تولید از اولویت‌های وزارت‌ دفاع در حمایت از بخش خصوصی در تأمین مواد اولیه و انتقال فناوری به شرکت‌ها و بنگاه‌های کشور خواهد بود و در آینده نزدیک جزئیات برنامه‌های این وزارتخانه در حمایت از تولید در بخش خصوصی و حوزه‌هایی که به فناوری مشترک دفاعی و غیر دفاعی مرتبط است، اعلام خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت‌ دفاع خاطرنشان کرد: در جهت افزایش صادرات محصولات دفاعی نیز هدف‌گذاری شده و مقدمات آن در حال انجام است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها