فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران تشریح کرد؛

بیشترین تصادفات موتورسواران در کدام معابر رخ می‌دهد

سرهنگ طریقت گفت: معابر بزرگراهی از معابری هستند که تردد موتورسوران در آن‌ها بسیار خطرناک و شدت حوادث بسیار زیاد است.
کد خبر: ۵۸۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳ - 29April 2023

بیشترین تصادفات موتورسواران در کدام معابر رخ می‌دهدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سرهنگ «حمید طریقت» فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران صبح امروز در استودیو پلیس پایتخت درباره معابر خطرناک برای تردد موتورسواران توضیح داد.

سرهنگ طریقت گفت: اگر موتورسواران در هر محل و معبری به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توجه نکنند آن محل برای آن‌ها می‌تواند حادثه ساز و خطر آفرین باشد، ولی رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می‌تواند ضریب ایمنی را برای موتور سواران افزایش دهد.

فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران ادامه داد: در شهر تهران اولین معبری که برای تردد موتورسواران خطرناک است معابر بزرگراهی است چرا که سرعت در این معابر زیاد بوده و وسایل نقلیه با سرعت زیاد در حال تردد هستند و وقتی موتور سواران در معابر بزرگراهی قرار می‌گیرند با یک تغییر مسیر ناگهانی یک وسیله نقلیه، با توجه به پایین بودن ضریب ایمنی موتورسیکلت می‌تواند برای موتور سوار خطرناک بوده و جان او را به خطر بیاندازد.

وی گفت: معبر دومی که می‌تواند برای موتورسواران خطرناک باشد و نباید داخل شوند، تونل‌ها هستند چرا که داخل تونل‌ها انباشت گاز‌های آلاینده را داریم و موتورسواران معمولاً از خط اضطرار تونل‌ها تردد می‌کنند و استنشاق گاز‌های آلوده مستقیم وارد خون موتورسوار می‌شود و تعادل وی را برهم زده و می‌تواند بدون آنکه برخوردی با وی صورت پذیرد واژگون شده و دچار آسیب و حتی مرگ شود.

فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: محل بعدی که موتورسواران نباید از آنجا تردد کنند، محور‌های خط ویژه هستند چرا که قانون نیز این موضوع را پیش بینی کرده و در ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی ورود موتورسواران به داخل تونل‌ها و خطوط ویژه ممنوع است و پلیس رد برخورد با موتورسواران متخلفی که داخل خطوط ویژه می‌شوند مطابق همین قانون می‌تواند موتورسیکلت را توقیف کرده و به مدت یک هفته و در مرتبه دوم تا یک ماه در پارکینگ توقیف کند.

سرهنگ طریقت افزود: تصادفات در داخل خطوط ویژه بسیار شدید و خطرناک‌تر است و اگر تصادفی روی دهد یا جرحی است یا به صورت فوتی! چرا که طرف مقابل موتورسوار اتوبوسی است که در آنجا در حال تردد بوده و راننده می‌خواهد اتوبوس را متوقف کند تا برخوردی روی ندهد و قبل از این کار با موتور برخورد کرده و می‌تواند حوادث ناگواری را رقم بزند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار