رئیس دانشگاه هنرهای ایرانی_ اسلامی استاد فرشچیان:

هدف دانشگاه فرشچیان تربیت هنرمند متعهد است/ با آموزش‌های کنونی هنرمند تربیت نمی‌شود

محمدیارزاده هدف دانشگاه فرشچیان را تربیت هنرمند متعهد دانست و گفت: تقاضای ما از مدیران و مسوولین ایجاد شیوه‌نامه‌های جدید برای موضوع هنر است چون با این شیوه هنرمند تربیت نمی‌شود بخاطر همین مسئله فعالیت‌های استاد محور را در واحد هنرهای ویژه استاد فرشچیان را راه اندازی کردیم.
کد خبر: ۵۸۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹ - 29April 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه یازدهمین «دوسالانه ملی نگارگری ایران» با حضور محمود سالاری معاون هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی در موزه ملی هنرهای معاصر برگزار شد.

سجاد محمدیارزاده رئیس دانشگاه هنرهای ایرانی_ اسلامی استاد فرشچیان نگارگری را هنر اصیل ایرانی دانست و اظهار داشت: هنرمندان عاشق چراغ نگارگری را زنده نگه داشته‌اند؛ در بحث اقتصاد هنر نیز همین نگارگری است که اصالت دارد لذا هنرمندان چراغ این راه را روشن نگه داشته‌اند.

وی به اصالت و ریشه نگارگری اشاره کرد و با تاکید براینکه این هنر در محدودیت زمان و مکان نمی‌گنجد، افزود: تقاضای ما از مدیران و مسوولین ایجاد شیوه‌نامه‌های جدید برای موضوع هنر است چون با این شیوه هنرمند تربیت نمی‌شود بخاطر همین مسئله فعالیت‌های استاد محور را در واحد هنرهای ویژه استاد فرشچیان را راه اندازی کردیم.

رئیس دانشگاه هنرهای ایرانی_ اسلامی استاد فرشچیان تصریح کرد: ما در شیوه‌های آموزشي رایج در مقطع نظام آموزش عالی هنرمند تربیت نکرده‌ایم درحالی که هدف دانشگاه فرشچیان تربیت هنرمند متعهد است و رسالت این دانشگاه مطالبه‌گری از حوزه آموزش برای تغییر نظام آموزشی است. 

محمدیارزاده ایجاد و راه‌اندازی جایزه استاد فرشچیان در حوزه نگارگری را مطرح کرد و ادامه داد: جایزه‌های مختلفی در دنیا برگزار می‌شود و چرا ما در حوزه نگارگری جایزه‌ای ویژه نداشته باشیم درحالی که بهترین اسطوره‌ها در این حوزه استاد فرشچیان است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار