استاندار فارس:

۳۵ سمن دفاع مقدسی با هدف ترویج فرهنگ ایثار در فارس فعالیت دارند

«ایمانیه» گفت: ۳۵ سمن در استان در حوزه دفاع مقدس فعالیت دارند و باید از ظرفیت سازمان‌ها جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد.
کد خبر: ۵۸۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸ - 30April 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، «محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه حوزه ایثار و شهادت نیازمند تلاش و جهاد مضاعف تعداد زیادی از دستگاههای اجرایی استان است اظهار داشت: ۳۵ سمن در استان در حوزه دفاع مقدس فعالیت دارند و باید از ظرفیت سازمان‌ها نیز جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد.

محمدهادی ایمانیه به بیانات حکیمانه رهبرمعظم انقلاب در خصوص اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و اظهار داشت: باید از ظرفیت ایجاد شده در جهت گسترش کتب تخصصی در حوزه شهدا و ایثارگران به ویژه کتاب خاطرات شهدا و جانبازان استفاده شود.

استاندار فارس به حضور مرحوم آیت‌الله حائری امام جمعه اسبق شیراز در جبهه های نبرد حق علیه باطل اشاره کرد و افزود: باید با همکاری بنیاد آیت‌الله حائری مطالب، نوشته‌ها و خاطرات مکتوب ایشان در خصوص دوران هشت سال دفاع مقدس جمع آوری و تالیف، چاپ شود تا در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

ایمانیه ضمن تقدیر از دستاوردهای فراوان مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس در چند سال اخیر که با تلاش و زحمت جمعی به دست آمده، خواستار انعقاد تفاهم نامه بین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با ۱۰ سازمان اصلی استان شد و تصریح کرد: در خصوص مواردی که سازمان‌ها می‌توانند با بنیاد همکاری نمایند تفاهم‌نامه منعقد شود.

نماینده دولت در فارس تشریح کرد: سازمان‌ها در خصوص شهدا و ایثارگران مجموعه خود فعالانه اقدام کنند؛ تالیف کتاب، ایجاد موزه‌های تخصصی، سرکشی و تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران و بازدید کارکنان و مدیران از موزه دفاع مقدس از وظایف منحصر به فرد هر سازمان تعریف شده که باید در تفاهم‌نامه ذکر شود.

استاندار فارس با بیان اینکه ۳۵ سمن در استان در حوزه دفاع مقدس فعالیت دارند، گفت: باید کمیته‌‌ای شامل مدیریت فرهنگی و امور اجتماعی استانداری فارس، سازمان ورزش و جوانان استان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تشکیل و نسبت به چگونگی ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و رشادت کرسی‌های آزاد اندیشی و تبادل نظر ما بین جوانان اقدام نمایند.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن سوم خرداد و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر نیز اشاره کرد: همه درخواست ها نیاز ها و پیشنهادات باید دارای پیوست کمی و کیفی باشد توجه به جزئیات و قابلیت پیگیر بودن آنها از جمله معیارهای مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار