دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

تربیت اجتماعی نیازمند تربیت اخلاقی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در تربیت اجتماعی نیازمند فناوری‌های افزایش انگیزشی هستیم، گفت: مهم‌ترین شاخصه تربیت اجتماعی اخلاص است که این نوع تربیت نیازمند تربیت اخلاقی نیز است.
کد خبر: ۵۸۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱ - 01May 2023

رعایت مقررات عفاف و حجاب نباید فقط محدود به خانم‌ها باشدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت الاسلام «عبدالحسین خسرو‌پناه» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز (دوشنبه) در آیین گرامیداشت مقام استاد که در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله برگزار شد، اظهار داشت: بار‌ها شنیدید که تعلیم و تزکیه اهمیت دارد و تربیت را هم معادل همان پرورش تلقی می کنند و حتی تربیت و تعلیم را در عرض هم می دانند و یا این استنباط می‌شود که منظور از تربیت فقط حضور در برنامه‌های اخلاقی و دینی است در حالی که تربیت مقصودی فراتر از این موارد را شامل می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تربیت در هر ساحتی شاخصی دارد که می‌توانیم بر اساس آن نظام آموزشی خود را بسنجیم؛ شاخص تربیت دانشی، عقلانیت است یعنی ایمان باید همراه با عقلانیت باشد، پس چنانچه ایمان نباشد، موفق نخواهیم بود.

حجت الاسلام خسرو‌پناه ادامه داد: در تربیت انگیزشی نیازمند فناوری‌های افزایش انگیزشی هستیم که مهم‌ترین شاخص آن هم اخلاص است و در این رابطه اخلاص سازمانی بسیار اهمیت دارد؛ تربیت اجتماعی هم نیازمند تربیت اخلاقی است.

وی اضافه کرد: رعایت مقررات عفاف و حجاب نباید فقط محدود به خانم‌ها باشد، بلکه برای آقایانی هم که تربیت کنترل دیدن و اخلاق اجتماعی را ندارند و برای برخی از خانم‌ها مزاحمت خیابانی ایجاد می‌کنند، باید جریمه‌های سنگینی اعمال کرد؛ به عبارت دیگر همان مقدار که دستگاه‌های مربوطه برای خانم‌ها در بحث رعایت نکردن حجاب جریمه تعیین می‌کنند، برای آقایانی هم که کنترل دیدن و اخلاق اجتماعی ندارند، باید جریمه‌ای لحاظ شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار