با حضور فرمانده نیروی پدافند‌ هوایی؛

سامانه شبیه‌ساز تیراندازی سلاح «مصاف یک» رونمایی شد

سامانه شبیه‌ساز تیراندازی سلاح سبک، «مصاف یک» با حضور امیر سرتیپ صباحی‌فرد رونمایی شد.
کد خبر: ۵۸۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸ - 01May 2023

سامانه شبیه‌ساز تیراندازی سلاح «مصاف یک» رونمایی شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند‌ هوایی ارتش در ادامه بازدید از منطقه پدافند هوایی جنوب غرب، سامانه شبیه‌ساز تیراندازی سلاح سبک «مصاف یک» را در این منطقه پدافندی رونمایی کرد.

امیر صباحی‌فرد در آیین رونمایی و بهره‌برداری از این سامانه که به‌منظور انجام تمرینات تیراندازی و ارتقای سطح مهارت کارکنان طراحی شده است، گفت: حفظ توانمندی‌ها و مهارت‌های نظامی کارکنان در کنار روحیه دینی و معنویت از الزامات نظامی بودن است.

وی با تأکید بر اهمیت نیروی انسانی آماده و با روحیه در ارتش افزود: اگر ما صرفاً متکی به تجهیزات بودیم، هرگز نمی‌توانستیم بیش از ۶۰۰ فروند از هواپیما‌های دشمن را در دفاع مقدس سرنگون کنیم و بالاتر از بحث تجهیزات، آن روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی و آن قدرت فکر خلاقانه‌ای که رزمندگان داشتند، باعث می‌شد که طرح‌های بزرگ پدافندی را طرح‌ریزی و اجرا کنیم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی خاطرنشان کرد: در زمان هشت سال دفاع‌ مقدس، ما چند نوع سلاح بیشتر نداشتیم؛ اما امروز انواع و اقسام سلاح‌ها را دارا هستیم؛ در زمینه‌های کشف، شناسایی و سامانه‌های درگیری در بُرد‌های مختلف انواع سلاح‌ها و تجهیزات را در اختیار داریم. امروز دشمنان ما جرأت نخواهند کرد که نگاه چپ به آسمان مقدس ما داشته باشند و این به خاطر سلاح‌ها و تجهیزات بومی و در رأس آن، نیروی انسانی متعهد و متخصصی است که با این سامانه‌ها کار می‌کنند.

بنابراین گزارش، سامانه شبیه‌ساز تیراندازی سلاح سبک «مصاف یک»، تمامی صحنه‌های تیراندازی را در قالب نرم‌افزار شبیه‌سازی کرده و با استفاده از اسلحه‌های ژ ۳، کلاشینکف و کلت امکان تیراندازی به کمک لیزر را دارد و حرکات و علایمی که تیرانداز در محیط واقعی احساس می‌کند با استفاده از تجهیزات تعبیه شده در سالن قابل لمس و مشاهده است به صورتی که یک محیط واقعی در هنگام تیراندازی را تداعی می‌کند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار