نویسنده حوزه ادبیات پایداری مطرح کرد؛

مرثیه‌ای از عاشقانه‌های یک فرمانده در «زمانی برای عاشقی»

«بابایی» با بیان اینکه کتاب «زمانی برای عاشقی» با نثری روان مرثیه‌ای از عاشقانه‌های یک فرمانده است، گفت: صفحه ۹۹ تا انتهای کتاب یک مرثیه است و دیگر نمی‌توان جلوی اشک را گرفت و نشان از صداقت راوی و قلم روان نویسنده دارد.
کد خبر: ۵۸۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳ - 02May 2023

کتاب «زمانی برای عاشقی» با نثری روان مرثیه‌ای از عاشقانه‌های یک فرمانده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، مراسم رونمایی از کتاب «زمانی برای عاشقی» عاشقانه‌های یک فرمانده در وصف خاطرات «معصومه خدابخشی» همسر سردار شهید «محسن عینعلی» به قلم «لیلا گودرزیان‌فرد»، امروز با حضور امیر سرتیپ دوم «محمدرضا فولادی» رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران، «محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، «گلعلی بایایی» نویسنده حوزه دفاع مقدس، راوی، نویسنده و اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در راستای کنگره هشت هزار شهید استان همدان  در خانه کتاب و ادبیات تهران برگزار شد.

همچنین در این مراسم «فاطمه قاسم پور»، «فاطمه رحمانی» و «زهرا شیخی» جمعی از اعضای هیئت رئیسه فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

«گلعلی بابایی» نویسنده حوزه ادبیات پایداری در این مراسم اظهار داشت: برای من خیلی غرورآفرین است در رابطه با همدان و شهدای همدان کتابی به دستم می‌رسد، چون این افتخار را داشتم در رابطه با نقش استان همدان در جنگ و انقلاب دو کتاب بنویسم که کتاب «الوند تا قراویز» کارنامه تاریخی استان همدان در انقلاب اسلامی است و دیگری با نام «بهار ۸۲ » روایت نقش رزمندگان این استان از جنگ تحمیلی تا آزادی خرمشهر است که در نگارش این دو کتاب با بزرگواران زیادی آشنا شدم که نقش زیادی در درگیری‌های کردستان و دو سال اول جنگ داشتند.

وی افزود: کتاب دیروز به دستم رسید و با اشتیاق آن را خواندم واقعا بعضی جاها متاثر شدم، در کل کار خوب و لذت بخشی است. چون در ابتدای جنگ تیپ ۲۷ محمد رسول الله (ص) تلفیقی از رزمندگان تهران و همدان همچون شهیدان شهبازی، خوش‌لفظ، شکری موحد و عینعلی بود و این شهیدان برای ما همچون همت و متوسلیان هستند و عملیات بزرگی همچون عملیات فتح المبین و عملیات بیت المقدس را با همدان مشترک انجام دادیم. برای همین خواندن کتاب «زمانی برای عاشقی» برایم لذت بخش بود و خاطراتم را زنده کرد.

این نویسنده حوزه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: کتاب نثر خوب و روانی کتاب دارد، خاطرات صمیمی و به دل می‌نشیند، آن فضایی که همسر شهید از روستا می‌رود خیلی فضای دست یافتنی و ملموسی است و نویسنده خیلی خوب توانسته در قالب دربیاورد و احساس هم‌ذات پنداری ایجاد کند و خیلی راحت می‌تواند با آن ارتباط گرفت.

وی یادآور شد: این جمله که صدام از مادران و زنان ایرانی شکست خورده را آشکار در این کتاب حس می‌کنم، یک دختر ۱۶ ساله با همسرش به سرپل ذهاب می‌رود و زندگی می‌کند و اتفاقات دیگری که برایش می‌افتد که به گفته خودش چهار سال ازدواج کرده بوده، ولی چهار ماه با همسرش زیر یک سقف نبودند و این مظلومیت شهدا و خانواده شهدا را نشان می‌دهد و در سن ۱۷ سالگی با یک فرزند کوچک شاهد شهادت همسرش است.

بابایی اضافه کرد: این‌ها درس‌های آموختنی است که باید نسل امروز آن را بیاموزند و بدانند که آرامش امروز آنان مدیون چه کسانی است. در این کتاب تشویش‌ها و نگرانی‌های مادران شهدا به خوبی حس می‌شود و این کتاب شرح حال خیلی از خانواده‌های شهدا و رزمندگان است.

وی با تاکید بر اینکه این کتاب با نثری روان مرثیه‌ای از عاشقانه‌های یک فرمانده است، متذکر شد: صفحه ۹۹ تا انتهای کتاب یک مرثیه است و دیگر نمی‌توان جلوی اشک را گرفت و نشان از صداقت راوی و قلم روان نویسنده دارد  و همانطور که در بیان خاطرات، شهید هوای خانواده را داشت. خودش هم اجر آنان را می‌دهد چرا که شهدا در کنار ما هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها