پس از تماشای فیلم مطرح شد؛

واکنش محسن رضایی به فیلم «غریب»/ غریب یک مقطع از زحمات «شهید بروجردی» بود

رضایی پس از تماشای فیلم سینمایی «غریب» گفت: غریب یک مقطع از زحمات شهید بروجردی و چهره واقعی ایشان و همچنین جنایتی که علیه ملت قهرمان کُرد انجام شد را به ترسیم در آورد.
کد خبر: ۵۸۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱ - 02May 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محسن رضایی» معاون اقتصادی رئیس‌جهور و فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس پس از تماشای فیلم سینمایی «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی که این روزها در حال اکران در سینماهای کشور است، اظهار داشت: اولاً از موسسه اوج تشکر می‌کنم که زحمت کشیدند و این فیلم سینمایی را تولید کردند؛ غریب یک مقطع از زحمات شهید بروجردی و چهره واقعی ایشان و همچنین جنایتی که علیه ملت قهرمان کُرد انجام شد را به ترسیم در آورد.

وی به خدمات شهید بروجردی اشاره و خاطرنشان کرد: شهید بروجردی قبل از مقطعی که در این فیلم نمایش داده می‌شود و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از این مقطع در دفاع از مرزهای بین‌المللی در مقابل تجاوز ارتش بعثی رژیم صدام زحمات فوق‌العاده‌ای کشیدند.

معاون اقتصادی رئیس‌جهور و فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس به فیلم غریب اشاره کرد و تصریح کرد: این نکته مردمی و عاطفی که در فیلم می‌بینید را نمی‌خواهم بگویم کم است اما مطمئن باشید شهید بروجردی که از نزدیک و از قبل از پیروزی انقلاب تا لحظات آخری که ایشان به شهادت رسیدند را با ایشان بودم، انسان بزرگی بود که قلب رئوفی داشت و در عین حال که یک انسان شجاع و مبتکر و خلاق بود، نسبت به دشمنان هیچ مماشاتی نمی‌‎کرد اما نسبت به مردم حتی فریب‌خوردگان و کسانی که تا یک لحظه قبل به ایشان تیراندازی می‌کردند، با کمال رئوفت به این‌ها نگاه می‌کرد.

رضایی به صحنه‌هایی از فیلم غریب اشاره کرد و گفت: همین صحنه‌ای که ایشان به زندان می‌رود و با زندانیان صحبت می‌کند؛ خیلی از این افراد حکم اعدام داشتند چراکه تعداد زیادی از افراد را کشته بودند ولی در ذهن شهید بروجردی چنین بود که شاید تعدادی از این‌ها در لحظه آخر برگردند و نسبت به این مسئله احساس مسولیت داشت. حس مسولیت ایشان که نسبت به مردم و جان انسان‌ها داشت، فوق‌العاده بود.

واکنش محسن رضایی به فیلم «غریب»/ غریب یک مقطع از زحمات «شهید بروجردی» بود

وی عنوان کرد: امیدواریم تاریخ بزرگ کشورمان همچنان بروجردی‌ها را تربیت کند و هیچ وقت این خاک و وطن خالی از بروجردی‌ها نباشد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار