در مراسم معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی مطرح شد؛

امیر سهرابی: ضرورت معرفی و تشریح ارزش‌های دفاع مقدس برای جوانان/ موزه‌های دفاع مقدس مروج فرهنگ ایثار و مقاومت هستند

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی بر تسریع در راه‌اندازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در این استان تاکید کرد.
کد خبر: ۵۸۶۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳ - 03May 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بجنورد، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان شمالی روز گذشته (سه‌شنبه) با حضور امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استانداری استان خراسان شمالی برگزار شد.

امیر سهرابی: راه‌اندازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در اولویت مسئولان استان خراسان شمالی باشد

در این مراسم که حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا نوری» نماینده ولی‌فقیه در استان، «محمدرضا حسین‌نژاد» استاندار و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان استانی حضور داشتند، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه راه‌اندازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان خراسان شمالی باید برای مسئولان استانی در اولویت باشد، اظهار داشت: در ۲۴ استان کشور مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس فعال بوده و تا شهریور نیز موزه‌های پنج استان دیگر هم فعال می‌شود.

امیر سهرابی معرفی و شناساندن ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جوان را ضروری دانست و افزود: یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز ضرورت شناساندن این ارزش‌ها برای نسل جوان است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: نهادینه کردن کار‌های فرهنگی هرچند دیر بازده است، اما باید انجام شود و در این راستا، مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس پایگاه‌هایی برای حفظ دست‌آوردهای فرهنگ دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه در میان جوانان و نوجوانان هستند. 

امیر سهرابی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت استان برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استفاده شود؛ تصریح کرد: تمام استان‌ها در جهت ایجاد و راه‌اندازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مورد رصد قرار می‌گیرند تا از میزان پیشرفت کار در این حوزه آگاه شویم.

گفتنی است، در این مراسم سرهنگ پاسدار «مهدی الهی‌راد» به‌عنوان مدیر‌کل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی معارفه و از زحمات و تلاش‌های سرتیپ دوم ستاد «محمد نجاتی» مدیر‌کل پیشین قدردانی و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها