فرمانده هوانیروز ارتش تأکید کرد؛

آمادگی هوانیروز ارتش برای پاسخگویی به هرگونه تهدید

امیر سرتیپ «قربانی» با اشاره به نصب پیشرفته‌ترین تجهیزات بر روی بالگرد‌های هوانیروز ارتش، گفت: هوانیروز ایران قدرتمندترین ناوگان بالگردی غرب آسیا و آماده پاسخگویی به هر تهدیدی است.
کد خبر: ۵۸۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷ - 04May 2023

نیرو‌های مسلح آماده پاسخگویی به هر تهدیدیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت شهید شیرودی با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار داشت: شهید کسی است که مال و جان خود را برای معامله در طبق اخلاص می‌گذارد و کسی مثل شهید شیرودی و باقی شهدا مصداق عند ربهم یرزقون هستند.

وی افزود: زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا در این برهه زمانی جهاد تبیین و کاری ضروری است و شهادت نصیب هرکسی نمی‌شود و کسانی مثل شهید شیرودی و شهید سلیمانی جز رویش‌های انقلاب هستند که شهادت را آگاهانه و به صورت علمی و منطقی انتخاب کردند.

فرمانده هوانیروز ارتش تصریح کرد: شهید شیرودی تنها بیش از یک سال در عملیات‌های دفاع مقدس شرکت کرد و بالاترین سطح پرواز‌های عملیاتی در دنیا را کسب کرد و وقتی خلبان پرواز می‌کند باید بعد از خاموش کردن هلی‌کوپتر سوخت و مهمات بزند، اما شهید شیرودی موتور روشن، سوخت و مهمات میزد تا اسلام و قرآن به خطر نیفتد و این مسیر شهدای ما است.

وی گفت: شهید شیرودی‌ها، شهید کشوری‌ها، شهدای عزیزی مثل شهید باکری‌ها و شهید همت‌ها سرمایه کشور بودند که در زمان بعد از حیات خود نیز در جامعه اثرگذار هستند و ثبات امنیتی و ثبات مرزی امروز جمهوری اسلامی نتیجه خدمات و شهادت این عزیزان است.

قربانی بیان کرد: شهدا در دوران دفاع مقدس تمام معادلات نظامی را با ایستادن در مقابل عراق و هم‌پیمانانش زیر سوال بردند و این با معجزات و ید واحد بودن شهدا و نیرو‌های مسلح کشور محقق شد و پاسداشت شهدا و برگزاری یادواره شهدا جهاد تبیین امروز است و اگر مسئولین لحظه‌ای از یاد شهدا و خانواده شهدا غفلت کنند انقلاب دچار مشکل می‌شود.

فرمانده هوانیروز ارتش مطرح کرد: شهید شیرودی در سال ۱۳۶۰ با اشراف اطلاعاتی بر کوه‌های بازی دراز به همراه نیرو‌های ارتش و سپاه توانست ارتفاعات بازی دراز را پس بگیرند و ایشان در هشتم اردیبهشت ماه سال ۶۰ به آرزوی خود یعنی شهادت رسید و امروز اگر هوانیروز قدرتمندترین ناوگان بالگردی غرب آسیا است به برکت خون شهدا است.

وی گفت: دشمنان لحظه‌ای برای نابودی انقلاب و جمهوری اسلامی غفلت نمی‌کنند و امروز مشغول شبیخون فرهنگی هستند که البته این نقشه هم با یک سخنرانی مقام معظم رهبری نقش بر آب می‌شود و دشمن در فتنه‌های خود مثل فتنه ۸۸ و فتنه اخیر از جوانان ایران برای خود خاکریز درست کرد، اما این نقشه هم خنثی شد، چون کشتی‌بان ایران به خوبی نقشه‌های دشمن را می‌داند.

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: امروز تجهیزات پیشرفته روز دنیا روی بالگرد‌های جمهوری اسلامی نصب شده و با کار شرکت‌های دانش بنیان سامانه‌های دید در شب نصب شده بر روی بالگرد‌ها تنها منحصر به چند کشور در دنیا است و رزمایشات بزرگ در نقاط کشور انجام می‌شود که به گفته سازمان‌های اطلاعاتی آمریکایی‌ها باید مراقب رزمندگان ایرانی باشند که بر سر آن‌ها فرود نیایند و حتی رژیم منحوس صهیونیستی زمانی که قصد حمله داشت بعد از رزمایش شبانه جاسک اعلام کرد که ما حمله نخواهیم کرد و این قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: بیش از ۴۰ سال است که ایران تحریم است و ناوگان هوایی ایران امروز قدرت بلامنازع در غرب آسیا است و موشک‌هایی دور برد و هوشمند ساخته شده که قلب اسرائیل و هر نقطه دیگری در دنیا را هدف می‌گیرد و متخصصین فنی بالغ بر ۷۰۰ قطعه در تیراژ ۸۰۰ هزار ساختند که بر روی بالگرد‌ها نصب شده و آماده کمک به کشور‌های اسلامی هستیم.

قربانی خاطرنشان کرد: امروز توانستیم به اقتدار دست یابیم. نیروی زمینی در کمتر از ۲۴ ساعت از غربی‌ترین نقطه به شرقی‌ترین نقطه نیرو‌های خود را جابجا می‌کند و امروز اقتدار در نیرو‌های مسلح ایران وجود دارد و در مقابل هر کسی که به خاک ایران طمع کند می‌ایستند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار